هفت شهرستان خوزستان از داشتن بیمارستان محروم هستند

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان دوشنبه در آیین آغاز ساخت بیمارستان الزهرا شهرستان باوی بیان کرد: تلاش ما بر این است که مردم برای دریافت خدمات درمانی به استان‌های دیگر نروند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بیمارستان‌های باوی، هفتکل و حمیدیه راه اندازی خواهد شد افزود: شهرستان باوی با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت، فاقد بیمارستان است که این موضوع مطالبه جدی مردم این شهرستان بود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای احداث بیمارستان الزهرای باوی، زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار توسط یک خیر اهدا و تلاش‌ زیادی برای تغییر کاربری زمین توسط شورای اسلامی شهر ملاثانی انجام شد و در نهایت اسفند سال ۹۹ تجهیز کارگاه شد و به دلیل شرایط قرمز کرونا، کلنگ زنی این بیمارستان به امروز موکول شد.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان که برعهده دفتر آیت‌الله سیستانی است، در مدت سه سال به پایان خواهد رسید افزود: تامین نیروی انسانی و کادر درمانی این بیمارستان برعهده دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

وی ادامه داد:با توجه به نزدیکی این بیمارستان به اهواز، می‌توان در مواقع ضروری کمک حال مراکز درمانی اهواز باشد.

ابول نژادیان با بیان اینکه بیمارستان حمیدیه و هفتکل نیز آماده بهره‌برداری هستند گفت: این ۲بیمارستان تنها نیازمند تجهیزات بیمارستانی هستند.

وی افزود: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بهبهان نیز ۲۹ تیر امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آیین کلنگ زنی بیمارستان الزهرا شهرستان باوی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال که از سوی دفتر آیت اله سیستانی در ایران تامین خواهد شد ، روز دوشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

باوی در شمال اهواز، در سال ۸۹ با تصویب هیات دولت از شهرستان اهواز مستقل شد. این شهرستان به مرکزیت شهر ملاثانی است و شهرهای ویس و شیبان نیز از توابع آن هستند.

error: Content is protected !!