همایش مبارزه با بیوتروریسم؛ از دانشگاه علوم پزشکی تهران تا مدارس جویبار مازندران (+عکس)

رسالت آموزشی اعضا هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فراتر از مرزهای جغرافیایی دانشگاه، حتی در دورترین شهرها و روستاها برای همه جویندگان علم حتی در دورترین مدارس شمالی و جنوبی کشور میباشد. زیرا همه آنها به نوعی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشند.

به گزارش عصر خبر، همایش یک روزه بیوتروریسم روز یکشنبه ٩۶/٨/١۴ در دبیرستان دخترانه زینب فقیهان  و شهیدان فقیهی،  با حضور و سخنرانی دکتر عمادی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پزشک ایرانی سازمان جهانی پزشکان بدون مرز دکتر عمادی، مهندس صابری رئیس جمعیت هلال احمر جویبار و مسئول داوطلبان، تعدادی از اعضاء داوطلب عضو جمعیت هلال احمر جویبار، مسئولین و دبیران آموزش و پرورش و ۴۰۰ تن از  دانش آموزان  این مدارس برگزار شد.

دکتر عمادی در این مراسم از آخرین عملیات بیوتروریسمی در جهان و نتایج مهلک آن مطالبی بیان نموده و با توجه به ٨ سال دفاع مقدس در مقابل حملات شیمیایی دشمن بعثی، آمادگی دفاعی آحاد ملت، بخصوص نسل فرهیخته دانش آموزان را عامل موثر و مفید در پیشگیری از عوامل زیانبار این حملات دانست.

دکتر عمادی در این همایش با ارائه تصاویر و مطالب علمی، مراحل مختلف عملیات بیوتروریسم و نیز نحوه پیشگیری و مقابله با آن و نیز اهداف درمانی را بیان کرد.

وی ادامه داد : آن زمان کشور و ملت، قادر و قابل به یک دفاع ملی، علمی، همه جانبه و پیروزمندانه خواهد بود که جمعیت دانش آموزی هم بعنوان سرمایه های عظیم آینده این کشور و هم بعنوان سفیران نافذ و با تجربه، از معرفت و دانش دفاعی در مقابل ترور، تروریسم و بیوتروریسم کاملا آگاه باشند.

در پایان کثرت حضور جمعیت دانش آموزی ( بیش از ۴٠٠ نفر) با استقبال گرم و صمیمی از حضور دکتر عمادی، شوق و اشتیاق خود را به بیان چنین مطالب علمی که از ضروریات دفاعی کشور و مملکت میباشند بیان نموده و استمرار چنین جلسات آموزشی را در خواست نمودند.

error: Content is protected !!