واکسیناسیون دانش‌آموزان کرمانی متولد ۸۲ تا ۸۳ آغاز شد

احمد اسکندری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال بازگشایی مدارس به صورت آرام، بدون دغدغه و تدریجی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به صورت تدریجی به سمت آموزش حضوری می‌رویم، افزود: روز گذشته جشن شکوفه‌ها با حضور دانش آموزان کلاس اولی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: به خانواده‌ها توصیه شده در چند روز ابتدایی بازگشایی مدارس حتماً دانش آموزان کلاس اولی را به مدارس بیاورند تا با معلمان و فضای مدرسه آشنا شوند تا از این طریق ارتباط جامع‌تری در طول سال تحصیلی شکل بگیرد.

اسکندری نسب گفت: امسال زنگ بازگشایی باید در تمامی مدارس استان کرمان نواخته شود و همه به سمت بازگشایی آرام، مطمئن و با کیفیت پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه (سوم مهر) آموزش به سه طریق پی گیری می‌شود، افزود: مدرسه تلویزیونی در سه شبکه آموزش، ۴ و قرآن آغاز به کار می‌کند.

اسکندری نسب بیان کرد: همچنین بحث آموزش مجازی در بستر شبکه شاد آغاز می‌شود و امسال امکانات این شبکه بیشتر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: آموزش حضوری برای مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شیوه نامه‌ای تدین شده که در اختیار شهرستان‌های قرار داده‌ایم، در این شیوه نامه مشخص شده است که به تدریج کدام مدارس می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کروناست، افزود: رویکرد ما این است که با تفویض اختیار و تمرکززدایی، اختیار به مدیران مناطق و شهرستان‌ها داده شود.

اسکندری نسب در زمینه واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹۰ درصد فرهنگیان دوز اول و بیش از ۳۰ درصد هم دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: همچنین دانش آموزان ۱۷ و ۱۸ سال (متولد سال‌های ۸۲ تا ۸۳) باید در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کرده و واکسن را دریافت کنند. واکسیناسیون دانش آموزان به تدریج به سنین پایین‌تر می‌رسد تا همه واکسن دریافت کنند و حضورشان در مدرسه مشکلی نداشته باشد.

error: Content is protected !!