واکسیناسیون علیه کرونا در روستاهای فارس مد نظر است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر چهارشنبه در سیصد و شانزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه دستور داد تا همانگونه که واکسیناسیون سالمندان در شهرها در حال انجام است، این اقدام در روستاها نیز مورد غفلت قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون از اولویت‌های اصلی دستور کار ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه است، عنوان کرد: مجموعه سلامت از تمامی ظرفیت‌ها و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی برای پوشش واکسیناسیون در سطح استان، استفاده می‌کند.

او با تاکید بر استفاده از داشبورد مدیریتی آمار کووید ۱۹ در دانشگاه و پیگیری مسؤولان و مدیران ارشد دانشگاه بر اساس اطلاعات آن، گفت: استفاده از مطالب و اطلاعات این داشبورد را موجب موفقیت خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در این بحران که کارکنان بهداشت و درمان، همچنان ایثارگرانه در حال تلاش، خدمت رسانی و درمان بیماران به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ هستند، وظیفه افراد جامعه این است که برای قدردانی از تلاش آنان، تمامی اصول بهداشتی را رعایت کرده تا شاهد قطع زنجیره انتقال و کاهش شیوع کرونا ویروس باشیم.

دکتر لطفی بهترین کمک به مدافعان سلامت را رعایت اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از سفر و عدم برگزاری مهمانی و دورهمی های خانوادگی، و تلاش برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا شاهد سلامتی هرچه بیشتر مبتلایان و مردم باشیم و با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از بحران کرونا عبور کنیم.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.

error: Content is protected !!