واکسیناسیون عمومی کرونا با قشر سالمند در استان سمنان آغاز می‌شود

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه جمعه به رسانه ها افزود: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در مرحله نخست با سالمندان بالای ۸۰ سال برنامه‌ریزی شده است. 

وی بیان کرد: برای دریافت واکسن، این افراد نیازی به ثبت نام نیست و رابطان بهداشت از مراکز بهداشتی با افراد دارای شرایط تماس می‌گیرند و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نیست. 

دانایی با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی به ترتیب سن انجام می شود، تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های هدف شامل کارکنان حوزه درمان ، بیماران خاص ، افراد در خانه‌های سالمندان ، جانبازان و پاکبانان، در استان سمنان تا ۸۰ درصد اجرا شد و تا روز یکشنبه پنجم اردیبهشت تکمیل می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در ۶ شهرستان استان بستری شدند. 

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و ۵۵۸ نفر در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه به این بیماری مبتلا شده اند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، در ۲۴ ساعت گذشته (از دوم الی سوم اردیبهشت ١۴٠٠) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه این دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه‌ای درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و تعداد واکسن‌های تزریق شده اعلام کرد: تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

error: Content is protected !!