وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به وجود ۴۰۰ نوع میکروب از نژادها و رنگ های مختلف در روده انسان گفت: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فیض‌آبادی روز سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران با افزود: فقط درصد کمی از این میکروب‌ها بیماری‌زا هستند و در شرایطی که فرد تغذیه یا وضعیت جسمانی مناسبی نداشته باشد میکروب‌های غیرمفید بر میکروب‌های مفید غلبه می‌کنند.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران عنوان کرد: وضعیت جسمانی و ایمنی فرد و نوع میکروب سبب می‌شود که فرد بیمار شود یا بتواند در مقابل میکروب و عفونت مقابله کند.

فیض‌آبادی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند گفت: میزگردی در این کنگره در ارتباط با کنترل عفونت در نظر گرفته شده و موضوع میکروب‌های نوپدید و بازپدید نیز که امروزه انسان‌ها را مورد طغیان قرار داده‌اند در میزگرد جداگانه ای مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد بیماری‌های مشترک انسان و دام امروزه افزایش یافته است گفت:‌ میهمانان ویژه‌ای در این زمینه در کنگره حضور دارند تا شاهد مقابله و پیشگیری بهتر این مسئله داشته باشیم.

فیض‌آبادی از همه متخصصان داخلی، جراحی، اطفال،‌دامپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با میکروب‌شناسی دعوت کرد تا در نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران شرکت کرده و علاوه بر دریافت امتیاز بازآموزی از ارائه جدیدترین مباحث علمی نیز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: میکروب‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی کاربردی، میکروب‌شناسی دامپزشکی و میکروب‌شناسی مواد غذایی از جمله مباحث و محورهای اصلی این کنگره است. موضوعات مطرح‌شده متناسب با نیاز روز کشور، منطقه و جهان بوده که توسط نام‌آوران رشته میکروب‌شناسی ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌پژوهان می‌توانند اطلاعات خود را با شرکت در این کنگره به‌روز کرده و تبادل تجربه و دانش انجام دهند.

رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب‌شناسی ایران اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ میهمان داخلی در این کنگره حضور یابد همچنین از کشورهای خارجی و مراکز تحقیقاتی جهان همچون آلمان، ایتالیا، فنلاند، پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان نیز میهمانانی خواهیم داشت.

فیض‌آبادی با اشاره به اینکه مخاطبان این کنگره از مرزهای کشور بالاتر است گفت: تشخیص میکروب‌ در علم پزشکی سبب شناسایی بیماری ها می‌شود که هرچه این مسئله سریعتر صورت گیرد درمان به موقع و مفیدتر خواهد بود.

error: Content is protected !!