وزیر بهداشت: تزریق واکسن کرونا به روزانه ۵۰۰ هزار دوز می‌رسد

دکتر سعید نمکی روز سه شنبه در آیین افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان نیشابور اظهار داشت: واکسن‌های ملی نیز که از اردیبهشت سال گذشته به دنبال آن بودیم، به زودی آماده شده و در دسترس قرار گرفته و سرعت واکسیناسیون تا تابستان چند برابر خواهد شد.
وی افزود: البته خیلی ها تحقق این امر را باور نمی‌کردند، اما ایران اسلامی در ماه های آینده یکی از موفق‌ترین، بهترین و نام‌آورترین تولیدکنندگان واکسن کووید ۱۹ خواهد بود و تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ ایران جزو نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیون کووید ۱۹ را کامل خواهد کرد.
وی بیان کرد: در همین شرایط کرونایی، اگر صد کنسرت آن‌چنانی برگزار کنیم هیچ کدام از رسانه‌های معاند انتقادی به آن نخواهند کرد اما از برگزاری یک مراسم‌ نماز جمعه، انتقاد می‌کنند و حال آنکه مومنان نمازگزار، وفادارترین افراد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و ما نباید اجازه بدهیم‌ این فضای روحانی به بدنامی‌های معاندان آلوده شود و ما وظیفه داریم در کنار صیانت از سلامت مردم، از دین و شریعت هم حفاظت کنیم.
نمکی افزود: اکثر کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند دارای سنین بالا هستند و حرکت بزرگی برای واکسیناسیون آغاز شده است که تا پایان خردادماه جمعیت بالای ۶۰ سال کشور و بیماران سرطانی واکسینه می‌شوند و بر این اساس ۸۷ درصد مرگ‌های کرونایی که در جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج بوده است، مهار می‌شود.

افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در نیشابور 

امروز چند طرح بهداشتی و درمانی به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید که افتتاح ۶ مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو جمشید، شماره ۲ شهری، مرتضی آباد، باغشن گچ، حاجی آباد، کلاته محمدجان و ۶ خانه بهداشت در روستاهای آهنگران، مظفرآباد، گلشن، آهوان، رحیم آباد و حسن آباد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از آن جمله بود.

در این برنامه همچنین ۲ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ عدد تانک اکسیژن مایع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای استفاده در بیمارستان های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور به بهره برداری رسید و مرکز درمانی فوق تخصصی عطار نیشابوری مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن نیز در زمینی به مساحت هزار و ۷۴۴ متر مربع،  با هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
رونمایی از دستگاه تشخیصی ام. آر. آی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم و بخش مگا آی سی یو در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن از دیگر افتتاحیه های وزیر بهداشت در نیشابور بود که برای خرید و تجهیز آنها مجموعا ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با افتتاح بخش مگا آی سی یو با ظرفیت ۱۳ تخت، شمار تخت های آی سی یوی این مرکز درمانی به ۶۰ مورد رسیده است.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

error: Content is protected !!