وزیر بهداشت در مورد غفلت از پیک چهارم کرونای انگلیسی هشدار داد

دکتر سعید نمکی ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرحهای بهداشتی و درمانی در نیشابور افزود: مقتدرین کشورهای جهان از نطر اقتصادی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان ظرف هفته نخست اوجگیری این سویه ویروس کرونا به زانو درآمدند.

وی ادامه داد: ما در اقیانوس بلای تحریمها با دستان بسته و چشمان باز شنا کردیم و اگر هیچ نداریم، خداومد متعال را داریم و همچنین مردمی که در جهان نمونه ندارند زیرا هیچ جای دنیا کسبه با این همه مشکلات معیشتی تنها با دریافت یک پیغام، درهای مغازه‌هایشان را بدون هیچ‌گونه چشمداشتی نمی‌بندند، مراسم‌ نماز جمعه تعطیل نمی‌شود.

وزیر بهداشت و درمان گفت: این میزان ایثار و گذشت جز در ایران اسلامی، در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی‌شود. 
وی فرماندهان خط مقدم مبارزه با کرونا را عزیزانی دانست که در مناطق مرکزی و دوردست کشور در حال خدمت هستند و افزود: همه دنیا منتظر بودند بیماران ایران بخاطر پیک چهارم طغیان کرونا پشت درهای بیمارستانها بمانند ولی دیدند که ایران پیک چهارم کرونا را زیباتر از پیک سوم که ناشی از ویروس نجیب ووهان بود، اداره کرد. 

دکتر نمکی ادامه داد: کار عظیمی در کشور انجام شد بطوری که حتی یک بیمار هم پشت در هیج بیمارستانی سرگردان نماند زیرا گنجایش حداقل ۵۰ درصد تختهای بیمارستانی  خالی بود، ۶۶ دستگاه اکسیژنساز ظرف تنها دو هفته در سطح کشور توزیع شد و میزان فوت ناشی از کرونا در ایران نسبت به جمعیت شهروندان بستری، به میزان نصف پیک سوم طغیان کرونا نزول یافت. 
وی گفت: بر این اساس مرگ‌آفرینی سویه‌ای از ویروس کرونا که قدرت سرایت و کشندگی بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی خود داشت، در ایران به میزان نصف پیک قبلی شد که نشان‌گر مدیریت و همدلی در کشورمان است لذا  این موفقیت را به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم. 
وزیر بهداشت در ادامه سخنانش در نیشابور به ۲۸ اردیبهشت ماه “روز ملی خیام‌” نیز اشاره و بیان کرد: خیام حکیمی فزرانه، طبیبی بلندمرتبه، منجمی ذی‌قیمت، شاعری بزرگ و موحد، جستجوگر و معتقد به معاد است. نیشابور نیز چهارراه اصلی فرهنگ بوده و منزلت نیشابور بیشتر از این است‌ و همه ما باید کمک کنیم تا به جایگاه اصلی خود برسد. 
وی افزود: در اسرع وقت اجازه جذب دانشجوی پزشکی برای دانشکده نیشابور صادر می‌شود و در گام بعدی تلاش می‌کنیم تا دانشکده پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ارتقا یابد.

دکتر نمکی ادامه خطاب به شهروندان نیشابوری قول داد تا پس از اتمام این سفر و بازگشتش به تهران، گنجایش پذیرش دانشجو برای رشته پزشکی در دانشکده پزشکی نیشابور شتاب گیرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دیروز وارد خراسان رضوی شد امروز به نیشابور سفر کرد.

وی در این سفر طی مراسمی چند طرح بهداشتی و درمانی را با هزینه هزار و ۵۰ میلیارد ریال در نیشابور افتتاح نمود.
نیشابقور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

error: Content is protected !!