وزیر بهداشت: سعادت یک ملت از رهگذر آگاهی میسر می‌شود

به گزارش ایرنا وبدا، در بخشی از پیام بهرام عین اللهی که روز شنبه انتشار یافته، آمده است:‌ هفته دفاع مقدس یادآور سال‌ هایی‌ است که شریف ‌ترین مردمان تاریخ بشریت به ظواهر دنیوی پشت کردند و فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی را برای آیندگان به میراث گذاشتند. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ ها و ایثارگری‌ های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ ها و مسائل دیگر را تحت‌ الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود:‌ هر ساله تقارن این هفته با آغاز سال تحصیلی که رستاخیز اندیشه و خرد است‏، توجه همه ما را بر این امر معطوف می‌ دارد که رشد و سعادت یک ملت از رهگذر آگاهی میسر می‌ شود و در دانشگاه است که امثال شهیدان گرانقدری همچون مصطفی چمران‏، حسین علم ‌الهدی‏ و احمدرضا احدی، تربیت می ‌شوند و آن زمان که دانشگاه در مسیر رشد و خردورزی گام برمی ‌دارد‏، به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی «کارخانه انسان ‌ساز» می ‌شود.

عین اللهی ادامه داد: قریب ۲۰ ماه است که از خانه دوم خود به جهت رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و تلاش برای مقابله با ویروس کرونا دور هستید و بیشتر به صورت مجازی با اساتید و دیگر دانشجویان در ارتباط هستید. حال که به مدد حق‌ تعالی و با تلاش‌ های دولتمردان و پرسنل خدوم و فداکار بهداشتی و درمانی کشور بخش زیادی از دانشجویان بحمدالله واکسینه شده ‌اند، امکان حضور دوباره شما در دانشگاه‌ها در حال فراهم شدن است.

وزیر بهداشت افزود:‌ در ماه‌ های گذشته دانشجویان و دستیاران رشته های علوم پزشکی در کنار پرسنل جهادگر در مراکز بهداشتی و درمانی کشور حضوری شبانه‌ روزی داشته و با جانفشانی ‌های رشک‌ برانگیز در حال تلاشند تا آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور کمتر شده و مردم عزیزمان هرچه زودتر از زیر بار فشار این ویروس منحوس رهایی یابند.

عین اللهی ادامه داد: به عنوان یکی از اعضای خانواده علوم پزشکی کشور، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌ ها و مصائب مدافعان سلامت کشور، هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و بر روح بلند همه شهدای گرانقدر سرزمینمان از «دفاع مقدس» تا «دفاع از حریم سلامت» درود فرستاده و امیدوارم دانشجویان عزیزمان هر چه زودتر در «سنگر علم و معرفت» حضور یافته و زمینه‌ ساز فرهنگ مقدسّی باشند که طریق اتّصال به ملکوت را هموار می‌ کند.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور امروز(شنبه) آغاز شد.

error: Content is protected !!