وزیر بهداشت: واکسن کرونا را از مطمئن‌ترین منابع وارد می‌کنیم، مردم نگران نباشند

نمکیجلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای قرارگاه در حوزه وزارتی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوع تامین واکسن کرونا، سخنانش را با سروده ای از حافظ آغاز کرد: “تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست، راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش”.

وی در ادامه افزود: در کارهای اجرایی فقط و فقط با تکیه بر دانش و توانایی نمی توان موفق شد، بلکه این مرحمت و لطف الهی است که نهایتا دست ما را می گیرد تا از سختی ها و دشواری ها و مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه به بیان جزییات اقدامات انجام شده جهت تامین واکسن، برنامه ریزی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس پرداخت و دستور پیگیری های لازم را به مدیران مربوطه ارائه داد و گفت: مردم عزیزمان هم بدانند که همواره به فکر آنها هستیم و در این خصوص نگران نباشند. اگر قرار باشد واکسنی وارد شود، از مطمئن ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

ضرورت مستندسازی اقدامات 

در ادامه جلسه دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید براینکه وزارت بهداشت از ابتدا از بازی های سیاسی و چالش ها و حاشیه ها دور بوده و اقدامات خود را با برنامه ریزی پیش برده است، گفت: در موضوع دارو با استراتژی های صحیحی پیش رفتیم و با اینکه اغلب داروهای مطرح برای کووید ۱۹ تاثیر واضحی در کاهش مرگ و میرها نداشت، فرصت ها از بیماران دریغ نشده و در کمترین زمان ممکن آنها را تهیه و حتی تولید کرده و در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم، در مورد واکسن نیز چنین است و البته تمامی اقدامات باید مستندسازی شود تا تلاش های وزارت بهداشت و نظام سلامت در این زمینه نادیده انگاشته نشود.

در ادامه این نشست مباحثی در حوزه تخصیص و تامین ارز و ترخیص کالاهای پزشکی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی، مطرح و جزییاتی از سوی صفوی، مدیرکل تجهیزات پزشکی و دکتر شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ارائه شد.

تعیین قیمت پایه برای خرید تجهیزات پزشکی و قطعات موردنیاز 

نمکی در ادامه درخصوص قیمت پایه برای خرید تجهیزات پزشکی و قطعات موردنیاز، گفت: در این زمینه باید قیمت پایه بر مبنای ارز تخصیصی تعیین شود تا با پدیده گران فروشی و انحصار کالا مواجه نشویم و همزمان حمایت لازم و هدفمند از تولید داخل در دستور کار قرار گیرد. 

وی همچنین بر تسهیل تامین دستگاه اکسیژن ساز از سوی دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت صمت و ضرورت تامین آن برای مراکز درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تاکید کرد.

لزوم افزایش کیفیت تولید داخل

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت در مبحث تامین و واردات مواداولیه، بر واردات مواداولیه مرغوب و باکیفیت بالا از سوی تولیدکنندگان داخلی و افزایش کیفیت تولید داخل تاکید کرد.

error: Content is protected !!