وضعیت‌ شکننده زرد و نارنجی کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی در زمینه شیوع کرونا، اظهار کرد: آخرین رنگ بندی شهرها از سوی وزارت بهداشت از امروز تا یک هفته آینده مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس در حال حاضر ۵ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، بیان کرد: هنوز هیچ شهرستانی در استان در وضعیت آبی کرونا قرار نگرفته است و وضعیت‌های نارنجی و زرد شهرستان‌ها نیز پایدار نبوده و در حال نوسان و تغییر است.

جمالیان ادامه داد: شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان، زرندیه، ساوه، فراهان و شازند در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشک اراک در خصوص اسامی شهرستان‌های استان با وضعیت زرد کرونا نیز تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های تفرش، آشتیان، خنداب، کمیجان و محلات در وضعیت زرد کرونا ثبت شده‌اند.

جمالیان هشدار داد: با توجه به قرار گرفتن در نیمه خردادماه و تعطیلات چند روزه نگرانی ما این است که با از سر گرفتن مسافرت‌ها و مراسم‌های گوناگون، وضعیت شهرستان‌های استان که تاکنون زرد بوده به نارنجی و یا قرمز تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: بحران کرونا برای همگان سخت است، اما برای پشت سرگذاشتن این بحران تلاش تمامی آحاد جامعه نیاز است تا بتوانیم این اپیدمی را با کمترین عوارض به پایان برسانیم.

error: Content is protected !!