وضعیت کرونایی قائمشهر نارنجی شد

به گزارش ایرنا ، تا پیش از این مازندران در رنگ بندی زرد و آبی کرونایی قرار داشت و طبق ارزیابی سامانه ماسک این استان دارای ۱۶ شهرستان با وضعیت زرد و ۶ شهرستان با وضعیت آبی بود.

سامانه ماسک امروز چهارشنبه در تازه ترین تغییر رنگ بندی کرونایی ، وضعیت شهرستان قائمشهر در مازندران را نارنجی تعیین کرد.طبق نقشه جدید همچنین وضعیت شهرستان های چالوس و فریدونکنار هم از آبی به زرد تغییر یافته است.

طبق این نقشه ماسک ، مازندران هم اکنون دارای یک شهرستان با وضعیت نارنجی ، چهار شهرستان آبی و ۱۷ شهرستان زرد است.

وزارت بهداشت از نیمه دوم سال ۹۹ رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور را با استفاده از سامانه ماسک اجرایی کرد. طبق این رنگ بندی ، نارنجی به معنای پرخطر ، زرد یعنی خطر متوسط و آبی هم به معنی خطر اندک است. رنگ قرمز هم به معنای بسیار پرخطر است. این رنگ بندی ها بر اساس نسبت میان آمار بستری بیماران روزانه و جمعیت هر شهرستان تعیین می شود.

بستری ۱۰۵ بیمار کووید ۱۹ در قائمشهر

ریس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر در پی تغییر وضعیت این شهرستان به نارنجی ، به خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون ۱۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان بستری هستند.

دکتر محمد گران افزود: از ابتدای این هفته شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های شهرستان بودیم و نگرانی هایی که از چند هفته پیش داشتیم و به دفعات هم در باره آن هشدار داده بودیم ، اکنون محقق شده است.

وی توضیح داد : متاسفانه از ابتدای هفته جاری روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به خاطر وضعیت پیشروی بیماریشان در بیمارستان های شهرستان بستری شدند و این روند افزایشی نگران کننده همچنان ادامه دارد.

طبق ارزیابی سامانه ماسک ، رنگ مناطقی نارنجی می شود که آمار روزانه بیماران کووید ۱۹ بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه باشد.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است، گفت : با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و سیزده به در ، از مردم می خواهیم تا از دورهمی های خانوادگی خودداری کنند و همچنین با ماندن در خانه از حضور در طبیعت و تجمعات بپرهیزند.

وی افزود : از افرادی که مبتلا به سرماخوردگی معمولی می شوند هم می خواهیم تا با ماندن در خانه خود را قرنطینه کنند.

، بیان کرد: باید مد نظر داشت که قدرت سرایت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر است بنابراین شهروندان باید برای حفظ جان خود و شهروندان حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر گران با اظهار این که قائمشهر نخستین شهرستان مازندران بود که کرونای انگلیسی وارد آن شد ، گفت : آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در این شهرستان به ۱۸ نفر رسیده است که ۹ برابر روز نخست است.

کرونای انگلیسی ۲۴ اسفند با شناسایی ۲ نفر در قائمشهر وارد مازندران شد. این افراد میزبان یک خویشاوند قزوینی خود بودند که ناقل ویروس کرونای انگلیسی بود و به آنان سرایت کرد.

رییس شبکه بهداشت قائمشهر با هشدار این که کرونای انگلیسی بشدت سرایت پذیر است ، گفت : هم اکنون ۱۶ نفر از افرادی که با کرونای انگلیسی در قائمشهر درگیر شدند در قرنطینه خانگی دوره ابتلایشان را سپری کردند و ۲ نفر هم در بیمارستان های شهرستان بستری هستند.

error: Content is protected !!