ونزوئلا محموله جدیدی از واکسن روسی دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ملیک باگداساروف» سفیر روسیه در کاراکاس، همزمان با روز ملی روسیه در پیامی اعلام کرد: «هیچ فرصتی برای جشن گرفتن روز ملی روسیه نمادین‌تر از دریافت ۵۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در فرودگاه بین المللی «سیمون بولیوار» ونزوئلا نیست که که تقویت کننده همبستگی ما با برادران ونزوئلایی مان است.»

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اواخر ماه می اعلام کرده بود که واکسیناسیون ویروس کرونا در ماه ژوئن آغاز و از واکسن روسی اسپوتنیک وی برای واکسینه کردن افراد بالای شصت سال دارای شرایط جسمانی خاص استفاده خواهد شد.

وی همچنین اخیراً اقدام آمریکا در بلوکه کردن هزینه خرید واکسن از کوواکس را به دزدی مجرمانه تعبیر کرده و گفته بود: تحریم‌ها و اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا ظالمانه است. من بر اینکه دولت جو بایدن دست از بلوکه کردن پول‌های ونزوئلا بردارد که به خرید واکسن کرونا اختصاص یافته، پافشاری می‌کنم.

این صحبت‌ها پس از آن بیان شد که پیشتر نیز «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا، در پیامی از مسدود شدن وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس خبر داده بود.

ونزوئلا در حال حاضر برای تأمین واکسن مورد نیاز خود به منابع بین‌المللی متعددی از جمله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکای عرضه شده از طریق طرح کوواکس وابسته است.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان ونزوئلا و با هدف براندازی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» همچنان به اعمال فشارهای همه جانبه از جمله وضع تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه می‌دهد.

error: Content is protected !!