ویتنام از ۱۳ میلیون جمعیت شهر هوشی‌مین سیتی تست کرونا می‌گیرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه “ساوت چاینا”، “انگوین تان فونگ”‌ شهردار هو شی مین سیتی روز یکشنبه طی یک نشست اضطراری اعلام کرد که با اجرای برنامه تست گسترده هر روز ۱۰۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. پیش از این نیز اعلام شده بود که در این شهر از روز دوشنبه برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت دو هفته اجرا خواهد شد و این اولین بار از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) است که چنین برنامه‌ای اجرا می‌شود.

بیش از ۱۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا روز یکشنبه گزارش شد که مرتبط با یک خوشه آلودگی است که اولین بار روز ۲۶ مه (چهارشنبه ۵ خرداد) مشخص شد اما منشاء آن ناشناخته مانده است. محدودیت‌های اعمال شده در سطح شهر تجمع بیش از ۱۰ نفر را در بیرون محل‌های کار و بیمارستان‌ها ممنوع می‌سازد و همچنین رعایت فاصله اجتماعی دو متری را الزامی می‌کند.

ویتنام برای پاسخ خود به پاندمی کرونا مورد تمجید قرار گرفته است اما با این حال بعد از یک ماه بدون مورد جدیدی از انتقال اجتماعی، موارد ابتلای محلی مجددا روز ۲۷ آوریل (سه‌شنبه ۷ اردیبهشت)‌ ظاهر شد و از آن زمان تا کنون بیش از چهار هزار مورد ثبت شده است.

وزارت بهداشت ویتنام روز شنبه اعلام کرد که یک نوع جدید از ویروس کرونا را شناسایی کرده که مشخصه‌های آن ترکیبی از گونه‌های شناخته شده ویروس در بریتانیا و هند است. “انگوین تان لونگ”‌ وزیر بهداشت ویتنام گفت که این نوع جدید ویروس ترکیبی که به شدت از طریق هوا قابل سرایت است، از طریق زنجیره ژنتیکی شناسایی شده است.

ویتنام از زمان شروع همه‌گیری جهانی کرونا تا کنون بطور رسمی ۷ هزار و ۱۰۷ مورد ابتلا و ۴۷ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است.

error: Content is protected !!