١٠ بیمار کووید۱۹ شبانه روز گذشته در شاهرود بستری شدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه روند ابتلا و بستری در شهرستان های شاهرود و میامی کاهشی است، افزود: میانگین شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی ۲۴ ساعت به ۳۰ تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان وضعیت سطح هشدار در شهرستان های شاهرود نارنجی و میامی زرد است، تصریح کرد: مردم باید همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار خود داشته باشند چون این ویروس هنوز فعال است.

چمن با بیان اینکه تمامی ۱۱ هزار دوز واکسن دریافتی دانشگاه علوم پزشکی برای گروه های هدف استفاده شده است، افزود: سه تا چهار روز اخیر وقفه ای در تزریق واکسن اتفاق افتاد که در صورت توزیع در سطح کشور ، واکسیناسیون گروه های هدف طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در زیر مجموعه این دانشگاه واکسن زدند، اظهار داشت: در برخی از مراکزی که واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به اتمام رسیده، تعدادی از جمعیت بالای ۷۵ سال هم واکسن دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیماران و گروه های خاص، جامعه پزشکی ، دانشجویان مقاطع بالینی و کارورزی واکسن دریافت کردند، ابراز داشت: در صورت توزیع واکسن در سطح کشور این دانشگاه آمادگی کامل برای اجرای هر چه تمام تر واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش را دارد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۰۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۹۳۶ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۸۷ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۶۶ تن رسید.

error: Content is protected !!