پاسخ ۱۱۲ مورد آزمایش کرونا در شرق استان سمنان مثبت شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی ثابت مانده است، افزود:  ۳۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا پس از بهبودی ، در ۲۴  ساعت گذشته از بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مرخص شدند. 

وی  اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ تن در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری شدند.

چمن، از شیوع ویروس کرونای هندی ابراز نگرانی کرد و افزود: سه موج قبلی شیوع کرونا از نمونه ووهان چینی و موج اخیر که هم اکنون با آن درگیر هستیم بیشتر ناشی از نمونه انگلیسی است که باید هر چه زودتر از این موج عبور کنیم تا شرایط برای مقابله احتمالی با نمونه ویروس کرونای هندی آماده شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: باید راهکارهای پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونای هندی در کشور در دستور کار قرار گیرد. 

به گفته وی، تحقیقات در خصوص اثر بخشی واکسن های موجود در دنیا و اینکه اگر کسی بیماری های قبلی را گرفته آیا در مقابل نمونه ویروس جدید هندی مقاوم خواهد بود، در دست بررسی است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) با فوت ۴۵۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۵۷۴ تن رسید، تعداد پنج هزار و ۲۰۶ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۹ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۰۴ تن رسید.

error: Content is protected !!