پاسخ ۲۱۹ نمونه آزمایشگاهی ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان مثبت شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کردند، افزود: از این تعداد مراجعه کننده ۳۷ تن در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

وی روند رو به افزایش تعداد مبتلایان در هفته اخیر را بسیار نگران کننده خواند و تصریح کرد: طی ۱۴ ماه گذشته کمتر روند صعودی به این شکل چشمگیر را شاهد بودیم.

چمن از استمرار روند مراجعه، مثبت شدن موارد نمونه آزمایشگاهی و افزایش بستری شدگان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۲ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری هستند و از این تعداد ۳۰ بیمار با حال بد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: بر اساس روند افزایشی کرونا در هفته گذشته، اگر بخواهیم رنگ بندی ها را مورد بازبینی قرار دهیم احتمال یک سطح بالاتر یعنی خاکستری یا سیاه برای شهرستان شاهرود وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت هر چه بهتر و مشارکت هر چه بیشتر مردم، کسبه و مسوولان شهرستان در هفته آینده شرایط تثبیت شود و در ادامه روند شیوع کرونا هر چه سریعتر به سیر نزولی تغییر کند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۲۵ هزار و ۷۸بیمار جدید رکورد جدیدی از شناسایی روزانه بیماران کرونا ثبت شد و با فوت ۳۲۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۶۸۰ تن رسید همچنین از دیروز تا امروز (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) سه هزار و ۳۷۳ تن بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ تن رسید.

error: Content is protected !!