پذیرش۳۳هزار بیمار کرونایی در بیمارستان میلاد/افزایش حقوق پرستاران

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حمزه زاده، در نشست خبری روز سه شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه ۵ هزار نفر در بیمارستان میلاد متشکل از پزشک و پرسنل مشغول به کار هستند، گفت: بیمارستان میلاد یکی از بیمارستان های شناخته شده و فوق تخصصی در کشور است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با تلاش و همکاری و ایثارگری پرستاران و پزشکان خدمات قابل قبولی به بیماران ارائه داده است.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۳ هزار و ۳۴۴ بیمار در بیمارستان پذیرش شدند که تعداد بیماران بستری ۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر بوده است که دو هزار و ۴۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند و ۱۲ هزار و ۲۰۹ نفر نیز از بیماران پذیرش شده کرونایی بهبود یافتند.

حمزه زاده تصریح کرد: در پاندومی جهانی کرونا برای درمان بیماران سربلند بیرون آمدیم و بیمارستان ما به لحاظ کیفی و آماری خوب درخشید به طوری در رابطه با خدمات رسانی در کرونا، بحث برای گفتن داریم و مدعی هستیم که یکی از بهترین ها بوده و هستیم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه در حال حاضر که موج چهارم کرونا فروکش پیدا کرده ۳۰۰ تخت کرونایی ما همچنان فعال است، خاطرنشان کرد: ۱۴۱ هزار تخت فعال در کشور بیمارستان میلاد ۶ دهم درصد از تخت های کشور را به خود اختصاص داده و با ارائه خدمت به بیش از ۱۳ هزار بیمار کرونایی ۱.۲ درصد از ظرفیت تخت ها را به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده است و در مجموع بیش از دو برابر ظرفیت قابل تخصیص را بیمارستان میلاد تأمین کرده است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: این در حالی است که ۷ درصد کل تخت های بیمارستانی تأمین اجتماعی به میلاد اختصاص داده شده است و ۱۰ درصد بیماران کرونایی تأمین اجتماعی به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: متولی درمان و بهداشت کشور وزارت بهداشت است و ما در کنار آنها مدعی هستیم که خدمات شایانی را در بحث کرونا به مردم ارائه کردیم. در بیمارستان یک دستگاه سی تی اسکن در اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. این در حالی است که در بیمارستان های دیگر فقط یک دستگاه دارند و از آن به صورت مختلط استفاده می کنند.

حمزه زاده تأکید کرد: هنگامی که بیمار کرونایی به بیمارستان میلاد مراجعه می کند، اولین کسی که بیمار را ویزیت می کند متخصص عفونی است و این جزو اقداماتی است که در تشخیص و بهبودی بیماران کرونایی موثر است.

مدیر عامل بیمارستان میلاد ادامه داد: سهمیه پذیرش ما در بیماران کرونایی ۳۰۰ تخت بود اما در شرایط اوج کرونا به ۶۰۰ تخت نیز رسیدیم و به بیش از دو برابر خدمات ارائه کردیم.

وی اظهار داشت: همه بیماران تأمین اجتماعی رایگان درمان شدند مگر آنکه برای داروهایی که تحت پوشش بیمه نبود مثل ویتامین ها هزینه دریافت می شد که البته آن را هم بیمارستان تهیه می کرد تا بیماران دچار مشکل نشوند. اگر بیماران آزاد پذیرش شدند با تعرفه دولتی هزینه ها دریافت شده است. البته بیش از ۵۰ درصد این افراد، چون توانایی مالی نداشتند رایگان درمان شدند و همچنین زنان بارداری که بیمه نداشتند و مراجعه کردند نیز رایگان ویزیت و بستری شده و به آنان دارو و خدمات درمانی ارائه کردیم.

حمزه زاده گفت: در دنیا به لحاظ آمار بیمارانی که بهبود یافته اند بیمارستان ما جزو برترین ها بوده است.

مدیر عامل بیمارستان میلاد همچنین در خصوص تخصیص یک میلیارد یورو تصریح کرد: متأسفانه از یک میلیارد یورو که با دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود، ریالی به بیمارستان میلاد اختصاص داده نشده است اما کمبود اعتبارات خللی در ارائه خدمات ما ایجاد نکرده و هر فردی که برای درمان به بیمارستان مراجعه کند نه به خاطر پول و نه دفترچه و یا هیچ چیز دیگری از بیمارستان بازگردانده نمی شود و تحت درمان قرار می گیرد.

وی افزود: هنگامی که در سبد داروخانه کشوری برخی از داروها کم شد ما نگذاشتیم بیماران احساس کنند که مشکلی وجود دارد و همه آنها را تأمین کردیم. پزشکان و پرستاران ایثارگری کرده و مسائل مالی را در نظر نگرفتند.

حمزه زاده با اشاره به اینکه با کسری بودجه مواجهیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان خود گردان هستیم و از برخی اعمال جراحی هزینه دریافت می کردیم، کرونا باعث شد اعمال جراحی های ما فقط به اورژانسی ها محدود شود که این موضوع بر روی درآمد بیمارستان تأثیر داشت.

مدیر عامل بیمارستان میلاد در خصوص افزایش حقوق پرستاران نیز تأکید کرد: در سال گذشته با سازمان تأمین اجتماعی صحبت هایی در این خصوص انجام شد و از تاریخ ۹۹/۰۶/۰۱ افزایش حقوق پرستاران به تصویب رسید و سه ماه است که افزایش حقوق ها را اعمال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ پزشک در بیمارستان فعالیت می کنند، ادامه داد: ۸۰ درصد این افراد فوق تخصص دارند و همچنین روزانه ۲۵۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می شود.

حمزه زاده اظهار داشت: روزانه دو هزار نفر به اورژانس، هفت هزار نفر به درمانگاه و هزار نفر به دندانپزشکی مراجعه می کنند و همچنین هزار و ۵۰۰ نفر از ام ار آی و هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آزمایشگاهی استفاده می کنند.

error: Content is protected !!