پزشکان در صورت مفقود شدن مُهرشان، به نظام پزشکی اطلاع دهند

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از مُهر پزشکان، گفت: سازمان نظام پزشکی کشور با توجه به این مسئله به کلیه پزشکان فراخوان داد که در صورت گم شدن مُهر، به نزدیک‌ترین شعبه نظام پزشکی مراجعه کرده و یا در سامانه نظام پزشکی کل اعلام کنند تا این موضوع به اطلاع سازمان‌های بیمه‌گر نیز برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جهانگیری گفت: پزشکان با ثبت نام در سایت نظام پزشکی می‌توانند کارت هوشمند خود را با قابلیت امضای هوشمند دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی پزشکان در سنوات اخیر اعلام می‌کردند که مهر آن‌ها مفقود شده یا توسط دیگران استفاده می‌شود که با بررسی‌های صورت گرفته، این موضوع تأیید شد، افزود: سازمان نظام پزشکی کشور با توجه به این مسئله به کلیه پزشکان فراخوان داد که در صورت گم شدن مهر، به نزدیک‌ترین شعبه نظام پزشکی مراجعه کرده و یا در سامانه نظام پزشکی کل اعلام کنند تا این موضوع به اطلاع سازمان‌های بیمه گر نیز برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور، امضای الکترونیک پزشکان در مطب‌ها را اقدامی موثر در جلوگیری از این مشکل دانست و گفت: اگر فرآیند نسخه نویسی کامپیوتری در مطب‌ها وجود داشته باشد، پزشکان می‌توانند از امضای الکترونیک استفاده کنند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: این قابلیت در کارت نظام پزشکی هوشمندی که به پزشکان ارائه می‌شود، وجود دارد و سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت و سازمان توسعه تجارت الکترونیک نیز این مسئله را پذیرفتند و به صورت سیستماتیک انجام می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه بستر صدور کارت هوشمند کاملا فراهم است، گفت: ما با همکاری وزارت بهداشت نرم افزار‌های مربوط به پزشکان را آماده کرده‌ایم، از ۱۸ شرکت خصوصی تولید نرم افزار نیز شش شرکت استاندارد‌های لازم را گرفتند و هم اکنون نرم افزار آن در اختیار پزشکان قرار دارد.

error: Content is protected !!