پنج بیمار کووید ۱۹ خراسان شمالی جان باختند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، دکتر سید احمد هاشمی افزود : در همین مدت  ۴۹ بیمار جدید در بیمارستان های این استان بستری شدند و در مجموع هم اکنون ۲۶۵ بیمار دارای علایم  مثبت بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند.
وی با اشاره به این که ۶۰ درصد مردم استان ماسک می زنند، اضافه کرد :  برخی افراد با وجود این که در وضعیت شکننده ای به سر می بریم،  همچنان نسبت به  زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجهی می کنند.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان شمالی از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از هر گونه رفتار عادی انگارانه که باعث خیز مجدد موج کرونا در خراسان شمالی می شود، پرهیز کنند.
دکتر هاشمی با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال در کشور، گفت: در این استان تاکنون حدود ۷۰ درصد از جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری افراد بالای ۸۰ سال برای واکسن مراجعه کردند که ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.
وی  از همه گروههای سنی  مشمول واکسن کرونا خواست تا برای دریافت واکسن در سایت اینترنتی به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کنند.

براساس آمار رسمی استان خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و هم اکنون در فاز چهارم این بیماری قرار دارد و تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.
تاکنون در این استان افزون بر ۲۵ هزار نفر برای مقابله با ویروس کرونا واکسن دریافت کردند.

error: Content is protected !!