پنج بیمار کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی افزود : از ابتدای هفته جاری تاکنون ۹ بیمار کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد : در همین مدت نیز روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند به طوری که هم اکنون ۲۳۴ بیمار با علایم مثبت کووید ۱۹ در این مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند. 
 به گفته وی هم اکنون ۲۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی افزود:  با عادی انگاری کرونایی روند کاهشی که بعد از پیک چهارم پیش بینی می شد، در این خطه شمالشرق کشور محقق نشد و  ادامه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به خصوص نزدن ماسک استان را به پیک پنجم نزدیک می کند.
 دکتر هاشمی از شهروندان  که از اواخر اسفند ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شدند، خواست برای سلامت خود و خانواده شان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از هر گونه عادی انگاری کرونایی بپرهیزند.
هاشمی  در مورد تزریق واکسن افزود: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کرده تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و از طریق پیامک نوبت‌دهی شوند و افراد از هرگونه مراجعه بصورت حضوری و بدون نوبت خودداری کنند.
تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در خراسان شمالی واکسن کرونا دریافت کردند و تزریق در بیش از ۸۰ درصد از گروههای اعلام شده ، خاتمه یافت.

براساس آمار رسمی،  خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فرودین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد.

 از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داده اند.

error: Content is protected !!