پویش اهدای خون دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان انتقال خون ایران، ۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد ماه مقارن با زادروز «کارل لنداشتاینر» کاشف گروه های خونی توسط سازمان بهداشت جهانی به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است به همین مناسبت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در برنامه ای مشترک با همکاری سازمان انتقال خون ایران و کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پویشی موسوم به «اهدای خون، تداوم زندگی» را در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برپا کرده است.

وب سایت های www.ibto.ir و https://www.mefda.ir  سازمان انتقال خون ایران و معاونت فرهنگی دانشجوی وزارت بهداشت این رویداد ملی را اطلاع رسانی می کنند.

این برنامه در راستای تفاهم نامه ای که با هدف ارتقای فرهنگ اهدای خون و استفاده از ظرفیت علمی و معنوی دانشجویان علوم پزشکی در تاریخ اول اردیبهشت ماه بین سازمان انتقال خون و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت منعقد شده است اجرا می شود.
پیش از این دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با پیوستن به پویش هایی از جمله قرار مهربانی، نذر خون و شکرانه ی سلامت که هریک به نحوی سعی در ترغیب آحاد مردم برای کمک رساندن به همنوعان با اهدای خون در پاندمی کووید۱۹ داشته همراهی خود و مجموعه ای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت را نشان داده است.

به مناسب روز جهانی اهدا کنندگان خون، سازمان بهداشت جهانی به کشورها استفاده از ظرفیت جوانان و ترغیب آنان به اهدای خون توصیه کرده است.

به گزارش ایرنا، به مناسبت گرامیداشت روزجهانی اهدای خون با برگزاری برنامه هایی به صورت مجازی از اهدا کنندگان خون، پلاسما و همچنین اهداکنندگان پلاسما بهبودیافته های کرونا قدردانی خواهد شد.

اکنون اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و سالانه بیش از دومیلیون و یکصد هزار نفر در ایران خون اهدا می کنند.  

error: Content is protected !!