پیشگیری از فاجعه مرگ های کرونایی با بستری موقت/ماجرای واکسن هراسی

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه عابدینی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: کمیته علمی از ابتدا نقش مشاور و راهنما در بیماری کرونا را بر عهده داشت که بعد از تغییر ساختار و نگرش‌ها، علاوه بر تهیه دستورالعمل‌ها و راهنماهای تشخیصی و درمانی، زیر کمیته‌های علمی را نیز تشکیل داد.

وی افزود: مأموریت کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اضافه شدن برنامه واکسیناسیون، بیشتر شد و ما می‌بایست در این زمینه نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

عابدینی به روند بیماری کرونا در موج چهارم اشاره کرد و گفت: اگر ایده بستری موقت نبود، نمی‌توانستیم تخت‌های مورد نیاز بیماران را تأمین کنیم و افزایش مرگ‌های کرونایی در کشور اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: ایده بستری موقت به لحاظ روحی و روانی هم برای آن دسته از بیماران که از حضور در محیط بیمارستان خشنود نبودند، موفقیت آمیز بود و باعث شد این بیماران بعد از گرفتن دارو، به منزل بروند و فردا دوباره مراجعه کنند.

عابدینی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی باید حداقل ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت هدف واکسن بزنند، گفت: واکسن‌ها در پلت فرم‌های مختلف هستند.

وی افزود: خوشبختانه نتایج کارآزمایی بالینی واکسن‌های تولید داخل نیز رضایت بخش بوده و به زودی این نتایج منتشر خواهند شد.

عابدینی در واکنش به واکسن هراسی که ایجاد شده است، گفت: واقعیت امر این است که هیچ واکسنی بدون عارضه نیست، اما عقل سلیم حکم می‌کند بین عوارض کووید ۱۹ و واکسن، عوارض واکسن را قبول کنیم.

وی افزود: خیلی از ابعاد بیماری کرونا هنوز ناشناخته مانده است و از همین رو، بهتر است که واکسن را بزنیم.

عابدینی گفت: بهترین واکسن، واکسنی است که به دست ما می‌رسد. بیش از ۹۰ درصد عوارض واکسن خفیف و قابل درمان است. البته واکسن کرونا عوارض شدید غیر شایع نیز دارد.

تکمیل می‌شود…

error: Content is protected !!