چند راهکار ساده تغذیه‌ای برای کمک به درمان "کرونا"

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ “نمک طبیعی طعام” دارای خواص ضد میکروبی است و شستشوی حلق و بینی با آب نمک رقیق و ولرم، هم در پیشگیری و هم درمان کرونا بسیار مؤثر است.

برای انجام این کار، یک قاشق چایخوری نمک طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و حداقل دو بار در روز غرغره و استنشاق کنید.

 غرغره کردن یا خوردن “گل ختمی” نیز بسیار خوب و مفید است چرا که گل ختمی خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد و در درمان بیماری‌های ویروسی بسیار کمک‌کننده است؛ یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و هر ۸ ساعت غرغره کنید.

مصرف انواع “سوپ سبزیجات” که در آن از روغن زیتون و آلو استفاده شده باشد هم بسیار توصیه می‌شود؛ می‌توانید در این سوپ از هویج  و جوانه‌های غلات نیز استفاده کنید و یک لیوان “عرق یونجه” نیز به آن اضافه کنید که خواص آن را دوچندان می‌کند.

خوردن روزانه حداقل یک واحد از میوه‌هایی مثل “سیب‌، انار شیرین یا ملس، بِه” و همینطور “لیمو شیرین” باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

پیاز و سیر پخته هم که خواص میکروب‌کشی دارند و مصرف آنها به همراه غذا می‌تواند برای بیمار کرونایی بسیار مفید و موثر باشد.

“حریره بادام” یکی دیگر از خوراکیهایی است که در طب سنتی برای بهبود کرونا توصیه شده است؛ یک قاشق غذاخوری پودر بادام را با نصف استکان آب گرم و کمی عسل مخلوط کنید و روزانه میل کنید همچنین در وعده صبحانه از کره محلی با عسل یا مربای سیب خانگی استفاده کنید.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

error: Content is protected !!