چهارهزار نفر در رضوانشهر واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند

 محمود قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همه اقدامات و تلاش هایی که تاکنون در زمینه مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته، متأسفانه وارد پیک پنجم این بیماری شده ایم.

 وی بیان کرد: تا کنون  ۴ هزار نفر از جمعیت هدف در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر، واکسن نوبت اول و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر هم نوبت دوم این واکسن را دریافت کرده اند.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاطرنشان کرد: هرگونه تعلل و کوتاهی در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، تجمع های غیر مجاز و تردد های غیر ضروری شرایط را در خصوص این بیماری خطرناک تر می کند و باید با آن به صورت جدی مقابله کرد.

 وی با اشاره به رنگ بندی های اعلام شده از وضعیت کرونا در استان گیلان گفت: رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که در صورت تغییر رنگ بندی اعمال محدودیت ها بیشتر خواهد شد و به شهروندان و مردم توصیه می شود برای پایداری این وضعیت نسبت به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به الزامی بودن رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: در ادارات و نهادها علاوه بر لزوم استفاده از ماسک توسط تمامی کارکنان، مراجعه ‌کنندگان نیز باید این موضوع را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در کنار تولید محتوای رسانه‌ای در خصوص اهمیت مراعات توصیه ها، هشدارهای کافی درباره بیماری کرونا و خطرات عادی انگاری با استفاده از ظرفیت فضای رسانه ای، فعالیت‌های اقناعی رسانه ای انجام دهد.

قاسمی بیان کرد: بطور میانگین روزانه حدود ۳۰ مورد تست از مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان در این شهرستان بعمل می آید و در حال حاضر ۳ نفر با علائم مثبت کرونا در بیمارستان شهدای رضوانشهر بستری هستند و ۴۲ نفر هم در دوره قرنطینه خانگی بسر می برند.

 فرماندار رضوانشهر با اشاره به شکننده بودن وضعیت رنگبندی اعلام شده این شهرستان متذکر شد: در شرایط کنونی از هرگونه مسافرت های غیر ضرور پرهیز شود.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

error: Content is protected !!