چگونه با یک متابولیسم کند، وزن کم کنید

چگونه با یک متابولیسم کند, وزن کم کنید

یک متابولیسم کند می تواند مانع خوش اندام ماندن شما شود هنگامیکه سرعت سوخت و ساز شما کندتر از بقیه باشد, یعنی شما باید بسیار سخت تر تلاش کنید تا به نتایج مشابه دیگران دست یابید

یک متابولیسم کند می‌تواند مانع خوش اندام ماندن شما شود. هنگامیکه سرعت سوخت و ساز شما کندتر از بقیه باشد، یعنی شما باید بسیار سخت‌تر تلاش کنید تا به نتایج مشابه دیگران دست یابید. همچنین، برای حفظ اندام‌تان باید مراقب آنچه که می‌خورید نیز باشید.

یک متابولیسم کند، معمولا توسط دو چیز به وجود می آید: رژیم غذایی نامناسب یا یک مشکل سلامتی زمینه‌‌دار. اگر نگران کندی سرعت سوخت و سازتان هستید و گمان می‌کنید که از یک بیماری رنج می‌برید، بهتر است برای دریافت تشخیص مناسب با پزشک‌تان مشورت کنید.

چه چیزی باعث کند شدن متابولیسم می‌شود؟

کم کاری تیروئید

غده‌ی تیروئید به طور مستقیم میزان سوخت و ساز فرد را تغییر می‌دهد زیرا متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند. یک غده‌ی تیروئید کم کار می‌تواند باعث متابولیسم کند و حتی چاقی شود.

چربی نسبت به عضله

آیا متوجه شده‌اید که افراد با توده‌ی عضلانی خالص معمولا سرعت متابولیسم تندتری دارند؟ اگر چربی بسیار بیشتری نسبت به عضله وجود داشته باشد، منجر به کند شدن متابولیسم می‌شود. به این دلیل افرادی که برای کاهش وزن به رژیم‍‌های مد (fad) روی می‌آورند، معمولا توده‌ی عضلانی بیشتری از دست می دهند که منجر به کاهش وزن کندتر می‌شود.

سبک زندگی

نوع سبک زندگی که شما دنبال می‌کنید نیز می تواند از سرعت متابولیسم شما بکاهد. به عنوان مثال اگر سبک زندگی بی‌تحرکی دارید یا از روی عادت وعده‌های غذایی‌تان را حذف می‌کنید، سهوا سوخت و ساز بدن‌تان را کند می‌کنید. شما باید تحرک داشته باشید و به طور مداوم بدن‌تان را تغذیه کنید تا سوخت و سازتان را مخصوصا در صبح افزایش دهید.

هنگامیکه بدن کمبود سوخت داشته باشد کند می‌شود. وقتی بدن کند شود، چربی ذخیره شده و سوخت را نگه می‌دارد که تا حد ممکن کالری کمی بسوزاند. این مسأله منجر به افزایش وزن می‌شود که کم کردن آن، کار سختی خواهد بود.

چگونه با یک متابولیسم کند، وزن کم کنید

پروتئین بیشتری بخورید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تند نگه داشتن متابولیسم، تقویت رژیم غذایی‌تان با پروتئین خالص بیشتر است. خوردن مواد غذایی غنی از پروتئین مانند غلات، تخم مرغ، ماکیان و گوشت بدون چربی به شما کمک می‌کند که کالری بیشتری از چربی بسوزانید. چگونه؟ پروتئین، بلوک ساختمانی مهم بافت‌های عضلانی است. شما با یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین می‌توانید توده‌ی عضلانی بیشتری داشته باشید و در عین حال تجمع چربی را به حداقل برسانید.

از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید

آیا می‌دانستید که غذاهای ارگانیک در واقع می‌توانند به شما کمک کنند که چربی بسوزانید و سوخت و سازتان را به حالت نرمال برگردانید؟ نوع غذایی که می‌خورید می‌تواند بر سلامت کلی و وزن شما تأثیر بگذارد. از آن‌جا که مواد غذایی ارگانیک، بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند آفت‌ کش‌ها یا حشره کش‌ها پرورش داده می‌شوند، به راحتی توسط بدن تجزیه شده و به عنوان سوخت سوزانده می‌شوند. از سویی دیگر، غذاهای فرآوری شده معمولا سرشار از مواد شیمیایی هستند و به عنوان چربی، توسط بدن ذخیره می‌شوند.

ادویه‌ی بیشتری اضافه کنید

ادویه‌ها نه تنها طعم غذاهای موردعلاقه‌تان را بهتر می‌کنند بلکه بعضی از آن‌ها در واقع می‌توانند به شما کمک کنند که در جنگ علیه چاقی برنده شوید. فلفل هندی، جالاپنو، زنجبیل و دارچین، ادویه‌های معروفی هستند که سرعت سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهند. خردل،کاری و زردچوبه، سایر ادویه‌های محبوبی هستند که می‌توانند سوخت وساز کند را افزایش دهند.

با اضافه کردن ادویه‌ها به وعده‌های غذایی هر روزتان (مانند اضافه کردن پودر زردچوبه به برنج یا پاشیدن دارچین روی قهوه صبح‌تان)، شما به آرامی به افزایش سرعت متابولیسم‌ کمک می‌کنید که این امر منجر به کاهش وزن سریع‌تر می‌شود.

کالری‌ها را بشمارید

یک بخش مهم از کاهش وزن این است که مراقب چیزی که می‌ خورید باشید، مخصوصا اگر با سوخت و سازتان مشکل دارید. شما در حالت ایده آل باید مصرف کالری‌تان را به ۱۲۰۰ کالری در روز محدود کنید. سعی کنید از رژیم غذایی‌تان، کالری بیش از حد کم نکنید زیرا می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. کاهش کالری بیش از حد باعث می شود که بدن به حالت بقاء برود. مغز به غدد تیروئید علامت می‌دهد که سرعت متابولیسم را کاهش دهند تا انرژی بدن را حفظ کند. بدتر از آن، بدن چربی ذخیره شده را نگه می‌دارد و سعی می‌کند تا حد ممکن انرژی کمی بسوزاند. نتیجه؟ چاقی دائمی بدن که خلاص شدن از شر آن بسیار سخت است.

به جای اینکه بدن را تحریک کنید که بر علیه شما کار کند، مقدار کالری توصیه شده روزانه یعنی ۱۲۰۰ کالری را مصرف کنید. به این ترتیب، بدن به طور مداوم سوخت مواد غذایی را می‌سوزاند، بدون آنکه قسمت اعظم آن را به عنوان چربی در بدن ذخیره کند.

کمی ورزش کنید

افزایش فعالیت بدنی باعث می‌شود که بدن‌تان کالری بیشتری از جمله چربی ذخیره شده را بسوزاند. مجبور نیستید برای خوش اندام ماندن در یک باشگاه فوق العاده گران ثبت نام کنید. شما می‌توانید بدون رفتن به باشگاه، فعالیت‌های فیزیکی تان را افزایش دهید .

به عنوان مثال، به جای اینکه بعد از رفتن به خانه تا نیمه شب تلویزیون تماشا کنید، یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای انجام دهید. به یک پارک محلی بروید. با کودکان‌تان به زمین بازی بروید و با آن‌ها وقت بگذرانید. همچنین، می توانید برای متناسب نگه داشتن بدن‌تان هر روز حداقل به مدت ۳۰ دقیقه بدوید. تمرینات ایروبیک و قدرتی سبک نیز به تقویت عضلات و بالا نگه داشتن ضربان قلب کمک می‌کنند.

وب سایت تناسب اندام

error: Content is protected !!