چین واکسن های کووید۱۹ را با هم ترکیب می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات کنترل بیماری چین اعلام کرده‌اند این کشور تصمیم دارد واکسن‌های کووید ۱۹ را با یکدیگر ترکیب کند تا به این ترتیب کارآمدی واکسن را ارتقا دهد.

«گائو فو» مدیر مرکز کنترل بیماری و پیشگیری این کشور می‌گوید: تزریق دوزهایی از واکسن‌های مختلف به افراد یک روش برای ارتقای کارآمدی واکسن‌هایی با نرخ کارآمدی پایین‌تر است.

البته او مشخص نکرد منظورش واکسن‌های داخلی یا خارجی است. وی در ادامه افزود: واکسیناسیون با استفاده از واکسن‌هایی که با تکنیک‌های مختلف ساخته شده‌اند، تحت بررسی است.

به گفته گائو اتخاذ گام‌هایی برای بهینه سازی فرایندهای واکسن از جمله تغییر تعداد دوزها و مدت زمان فاصله میان تزریق دوزها، راه حل‌هایی صریح و روشی برای چالش‌های کارآمدی بوده است.

همچنین گائو به روزنامه گلوبال تایمز گفت: شیوه ارتقای کارآمدی واکسن‌ها چالشی است که باید محققان سراسر جهان آن را بررسی کنند. به نظر من راه حل برطرف کردن این چالش افزودن و ترکیب واکسن‌ها و انطباق روش‌های ایمن سازی است.

چین ۴ واکسن توسعه داده که برای استفاده عمومی تأیید شده‌اند. همچنین این کشور یک واکسن دیگر برای استفاده اضطراری تأیید کرده است.

error: Content is protected !!