کاهش ابتلا به نزدیک‌بینی در کودکان با بازی در محیط بیرون

کودکانی که مدت زمان بیشتری را در محیط بیرون سپری می‌کنند کمتر به نزدیک‌بینی مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بعد از نگرانی در مورد تاثیر نور رایانه، بازی‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه بر نزدیک‌بینی در حال حاضر بررسی در مورد نور در هوای آزاد و نورهای مصنوعی مطرح شده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کودکانی که بیشتر وقت خود را در خارج از خانه می‌گذرانند کمتر به نزدیک‌بینی مبتلا می‌شوند و علت آن تاثیر نور بر کوروئید، شبکه عروق خونی پشت شبکیه است و کوروئید با رشد چشم تغییر می‌کند.

نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که قسمت خاصی از طیف مانند نور قرمز باعث ضخیم شدن کوروئید می‌شود و در نهایت ممکن است مانع از نزدیک‌بینی شود. اما این مورد در کودکان آزمایش نشده است.

به همین دلیل، محقق این تحقیق لیزا استرین از کالج اپتومتری دانشگاه هیوستون این مورد را در کودکان بررسی کرد تا عملکرد ریتم شبانه‌روزی را در ضخامت کوروئید بیابد.

بر اساس گزارش موسسه ملی چشم تا سال ۲۰۵۰ تقریبا ۵۰ درصد افراد جهان به نزدیک‌بینی دچار خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این افزایش سریع موجب نگرانی است. نزدیک‌بینی به طور معمول وقتی کودک در سال‌های ابتدایی مدرسه است رخ می‌دهد و موجب مشکلات طولانی‌مدت در سلامت چشم کودکان خواهد شد و در نتیجه پیشگیری از این روند ضروری است.

استرین انتظار دارد که یافته‌های وی قابل توجه باشد و به پیشرفت گزینه‌های جدید درمانی برای نزدیک‌بینی کمک کند. وی گفت: هدف ما بررسی نقش ورودی‌های بصری در تغییر شکل کوروئید کودکان و سپس ارائه درمان بصری موثر در این زمینه است.

error: Content is protected !!