کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی عامل مهم در خیز دوباره کرونا

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کرونا در گیلان همچنان جولان می‌دهد و هر روز شاهد افزایش روز افزون تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی هستیم، اظهار کرد: چند عامل سبب خیز مجدد بیماری کرونا کشور به ویژه استان گیلان شد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت دستور العمل ها نقش مهمی در کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دارد، افزود: هر زمان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافت شاهد خیز بیماری کرونا در کشور بودیم.

حیدرزاده در ادامه به نقش مشارکت مردم در این زمینه اشاره و با بیان اینکه تنها راه مقابله با شرایط فعلی، همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اضافه کرد: عادی انگاری، بی‌تفاوتی، اطلاع نداشتن از وضعیت بیماری، موجب می‌شود که اجرای دستورالعمل‌ها با سستی و بی‌تفاوتی مواجه شود

وی از همه شهروندان گیلانی خواست تا با جدیت بیشتری نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی اقدام کنند، گفت: شهروندان باید علاوه بر رعایت دستور العمل ها از ترددهای غیر ضرور جدا خودداری کرده و حتی المقدور در خانه بمانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیل مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز و نارنجی، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت استان گیلان قرمز بوده لذا فعالیت تمام این گروه‌ها باید تعطیل باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصناف در این میان نقش مهمی دارند، گفت: بارها در طول یک سال گذشته شاهد تعطیل فعالیت اصناف و همکاری خوب این قشر با مسئولان حوزه بهداشت و درمان بوده‌ایم این بار نیز باید را رعایت دستور العمل ها زمینه کاهش انتقال و انتشار ویروس کرونا را فراهم کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها جهت مراقبت از بیماران بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه تکمیل شده است، اظهار کرد: از کسبه و بازاریان درخواست می‌شود نسبت به تعطیلی مشاغل همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، افزود: در مقایسه با شبانه روز گذشته شاهد افزایش ۵۰ نفری بیماران بستری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در موج چهارم کرونا شاهد افزایش چهار برابری میزان بستری‌ها در بیمارستان‌ها بوده‌ایم، اظهار کرد: در این موج میزان سرایت سرعت بیشتری دارد از شهروندان درخواست می‌شود پروتکل‌های های بهداشتی را رعایت کنند.

error: Content is protected !!