کاهش شیب ابتلا به کرونا در خوزستان/ جلوگیری از ورود کرونای هندی

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: اکنون شیب بیماری کرونا در خوزستان رو به کاهش است و امید می‌رود تا دو هفته آینده شرایط قابل قبولی را در این استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کرونای هندی بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر از کرونای انگلیسی است، افزود: ورود گونه انگلیسی به کشور در زمانی رخ داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم اما اگر امروز گونه هندی وارد شود، با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی حتماً دچار مشکل جدی خواهیم شد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: ضرورت دارد که در قرارگاه کرونا نسبت به کنترل مبادی ورودی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این گونه کرونا برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با شب‌های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه پیشگیری از فوت و ابتلای افراد نیز جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می‌شود، گفت: امید است که در این ماه مبارک همه ما بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم؛ همچنین در کنار همه تلاش‌هایی که مسئولان و دستگاه‌ها و اصناف در این زمینه انجام می‌دهند، از مردم انتظار می‌رود که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در مجموع ۵۷ درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراودات خانوادگی و فامیلی است و این روابط نقش زیادی را در سرایت بیماری دارد و اگر این امر را رعایت نکنیم و این ارتباطات را کاهش ندهیم و محدود کنیم حتماً همه گرفتار این ویروس خواهیم شد.

استاندار خوزستان تأکید: باید زمان مشخص شدن نتیجه تست کاهش یابد و از هر فردی که تست گرفته می‌شود، آن فرد تا ۲۴ ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشد و با کسی تماس نداشته باشد.

سلیمانی عنوان کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع‌رسانی کند؛ همچنین یادآوری لازم به شهروندان در خصوص جرایم نقض تردد شبانه انجام می‌شود.

وی افزود: در واکسیناسیون کرونا در آمار کلی، در رتبه دوم کشور هستیم اما با توجه نسبت جمعیتی استان خوزستان به کشور رتبه اول را داریم که از زحمات مسئولان در سطح کشور و استان تشکر می‌شود؛ همچنین در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی و تالارها برای تست گیری با رعایت فاصله کمک بزرگی است که از اصناف قدردانی می‌شود.

وی تأکید کرد: کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا رعایت نکردن تعطیلی‌ها حتماً دستگاه قضائی برخورد لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم‌کاری داشته‌اند و باید بازرسی‌ها را در این زمینه افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل کنند.

بنا به گفته استاندار خوزستان، گروه یک شغلی حداکثر تا ۱۱ شب می‌توانند در استان فعال باشند.

error: Content is protected !!