کاهش علائم آلرژی فصلی با داروهای سرطان

 مطالعات جدید نشان می دهد برخی از داروهای جدید سرطان واکنش‌های آلرژیک را در افراد مبتلا به آلرژی فصلی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند.

 از مدیکال ساینس، محققان دانشگاه نورث وسترن دریافتند داروی جدید ایبروتینیب که به تازگی برای درمان لوسمی و لنفوم به کار می‌رود و میزان سمی بودن آن بسیار کمتر از داروهای رایج شیمی درمانی است؛ می تواند علایم آلرژی فصلی مادرزادی را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. این دارو به تازگی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است.

این مطالعه نشان‌ می‌دهد داروی ایبروتینیب یک پروتئین موجود در یک سلول به نام BTK را مسدود می‌کند. این سلول نقش مهمی در فعالیت سلول B، سلول‌های Mast و فعالیت سلول‌های بازوفیل دارد که این سلول‌ها مسئول واکنش‌های آلرژیک هستند.

سلول های ایمنی بدن آنزیمی ترشح می کنند که باعث تورم بافت ها و گشادشدن عروق خونی می شود. دلیل تورم و قرمزی پوست نیز همین است؛ همچنین این آنزیم می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی، شوک و حمله قلبی شود. دلیل تمام واکنش های آلرژیک همین آنزیم است و میزان آن در زنان بیشتر از مردان است.

آلرژی باعث می شود که سلول های خاصی در بدن، هیستامین تولید کنند. ترشح این ماده باعث آبریزش بینی و تولید اشک می شود که شکایت اصلی افراد مبتلا به آلرژی است. بادام زمینی، انواع آجیل، تخم مرغ، شیر، گندم، سویا، ماهی و صدف از جمله بیشترین غذاهایی هستند که واکنش های آلرژیک به همراه دارند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آلرژی ششمین علت بیماری های مزمن در آمریکا است و بیش از ۵۰ میلیون نفر به آلرژی مبتلا هستند و انواع آلرژی سالیانه بیش از ۱۸ میلیارد دلار هزینه در بردارد.

error: Content is protected !!