کاهش موقتی کیفیت هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تجمع آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۲۰ مهر) کیفیت هوای پایتخت را در شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که طی صبح امروز (۲۰ مهر) با برقراری جوی به نسبت آرام و همراه با ازدیاد تردد خودرو‌ها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق در برخی مناطق افزایش پیدا می‌کند و سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، ولی شرایط جوی، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند. از این‌رو در مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا تا ساعات بعد ازظهر استمرار دارد.

در اواخر وقت امروز (۲۰ مهر) با افزایش حجم ترافیک در اکثر مناطق، شاهد تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهیم بود و به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نیست.

با افزایش میزان ناپایداری جوی و رشد ابرناکی در ساعات اولیه فردا (۲۱ مهر) از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. هر چند که با آغاز تردد خودرو‌ها احتمال برقراری شرایط نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

به‌تدریج با افزایش پوشش ابری و رشد ناپایداری جوی همراه با کاهش دما طی فردا غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار خواهد بود همچنین در ساعات پایانی فردا (۲۱ مهر) با افزایش نسبی سرعت باد و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات، احتمال کاهش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق وجود دارد و بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۷ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون با میانگین ۷۲ همچنان در شرایط سالم است.

error: Content is protected !!