کاهش چشمگیر فوتی‌های بیمارستان امام خمینی نسبت به پیک‌های قبلی

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو صادق‌نیت در برنامه طبیب با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) از ابتدای شیوع کرونا تا الان بالای ۷۰ هزار مراجعه‌کننده را پاسخ داده، عنوان کرد: بیش از هشت هزار نفر را بستری کردیم و قریب به اتفاق هم با حال خوب مرخص شدند، در این مدت از پرسنل بیمارستان هم تعداد زیادی مبتلا شدند اما خوشبختانه از افرادی که در بیمارستان مشغول فعالیت بودند فوتی نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر خیلی از روش‌ها و داروها نسبت به اوایل متفاوت شده که این از ویژگی‌های طب نوین است، اظهار کرد: در این مدت به بی‌اثر بودن و به تأثیر خیلی از داروها و روش‌ها پی بردیم و روش‌های درمانی خیلی بهتری نسبت به یک سال قبل داریم. در این مدت اثرات داروهای بهتر را پیدا کردیم و ما هم جز اولین گروه‌هایی بودیم که تحقیقات را در کنار درمان بیماران انجام دادیم.

این پزشک متخصص طب کار در ادامه یادآور شد: در بیمارستان امام ۲۲ مرکز تحقیقات و پژوهشکده داریم که اساتید در کنار درمان، پژوهش‌هایی هم روی اثربخشی درمان دارند که هر کدام مؤثرتر بود از آن روش استفاده کنند و البته نتایج آن را هم در قالب مقاله منتشر می‌کنند تا در اختیار محققان در تمام دنیا قرار گرفته و مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: و خبر خوب اینکه در بیمارستان امام با اینکه تعداد کسانی که بستری می‌شوند بیشتر شده و افراد بدحال‌تر هستند اما تعداد مرگ‌ومیر بیماران کرونایی ما به طور محسوسی نسبت به دوره‌های قبلی کمتر شده و این نشان می‌دهد که علم و پزشکی نوین توانسته از تجربیات و مطالعات استفاده کند و روش‌های مؤثری را به دست آورد.

صادق‌نیت همچنین در خصوص داروهای مؤثر در درمان کرونا توضیح داد: چند چیزی که از ابتدا به دست آوردند این بود که فقط ضد ویروس‌ها تأثیر دارند، اما در حال حاضر نکته‌ای که مهم است از بین بردن التهاب در مرحله بعد است، لذا در این مرحله کورتون باید به موقع و در زمان طلایی استفاده شود نه زودتر و نه دیرتر، که الان محققان این زمان طلایی را به دست آوردند و دیگری مشکل لخته‌سازی است که ضد لخته یکی از آن داروهای مهم است.

این پزشک متخصص در خصوص روند واکسیناسیون در این بیمارستان نیز گفت: وظیفه‌ای که برای بیمارستان امام خمینی (ره) تعیین شده بنابر رسالت بیمارستان در حوزه بیماران خاص و پیوندی، واکسیناسیون این دسته از بیماران است، بیماران خاص هم بیماران پیوندی و بیماران سرطانی هستند که در بیمارستان ما پرونده دارند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در پایان در خصوص برگزاری تجمعات از جمله برگزاری امتحانات نهایی مدارس نیز اظهار کرد: هر چیزی که آن سه اصل ایمنی را به هم بزند مضر است، چون یک نفر می‌تواند به صورت آبشاری گروهی را درگیر کند، این احتمال در خصوص نوع‌های جدید هم وجود دارد و ما به شدت نگران هستیم، اینکه چطور باید رعایت شود نهادهای بهداشتی باید به کمک نهادهای آموزشی آمده تا اگر قرار است این اتفاق بیفتد بدون خطر انجام شود.

error: Content is protected !!