کاهش ۵۵ درصدی شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هاشمی‌نژاد

به گزارشخبرگزاری مهر، سید محمد موسوی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد بستری هستند، اظهار کرد: میزان مراجعات این دسته از بیماران به این مرکز درمانی به نسبت روزهای اوج موج پنجم بحران کرونا ۵۵.۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری هستند و از ۴۱ تخت مراقبت‌های ویژه، ۳۵ تخت در اشغال بیماران است.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از دهه دوم مرداد ماه تا ابتدای شهریور ماه، هزار و ۲۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد بستری شدند که این روند از دهم شهریور ماه کاهش یافته و به ۵۴۱ بیمار رسیده است.

وی با اشاره به نصف شدن میزان مراجعات بیماران کرونایی به این مرکز درمانی، یادآور شد: مراجعه‌کنندگان ماه‌های مرداد و شهریور بیشتر کسانی بودند که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

موسوی گفت: تأثیرات ملموس واکسن کرونا در میان دریافت‌کنندگان به‌خوبی مشهود است، تنها چیزی که آنان را تهدید خواهد کرد، کنار گذاشتن ماسک و فراموش کردن دستورالعمل‌های بهداشتی پس از دریافت واکسن کرونا است.

وی با ذکر این نکته که بخش قابل توجهی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها، کسانی هستند که به سفرهای تابستانی رفتند و یا در تجمع‌ها، دورهمی‌ها و مجالس شادی و غم حاضر بودند، تأکید کرد: در شرایط فعلی که شاهد کاهش آمارها هستیم، باز هم از مردم می‌خواهیم که ضمن مراجعه هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا جهت دریافتِ در دسترس‌ترین واکسن، از هرگونه تجمع و دورهمی و همچنین سفر به مشهد و دیگر شهرهای کشور خودداری کنند.

error: Content is protected !!