کرونای انگلیسی تمام رده‌ های سنی را درگیر می‌ کند

یک متخصص بیماری‌ های عفونی گفت: کرونا ویروس انگلیسی تمام رده‌ های سنی را درگیر می‌ کند.

دکتر محمدرضا ناظر در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه کرونا ویروس انگلیسی تمام رده‌های سنی را درگیر می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد به صورت خانوادگی( سنین بالا و پایین) با کرونا ویروس انگلیسی درگیر هستند.

وی ادامه داد: علائم این بیماری برخلاف کرونای دو سال پیش، شامل سرفه‌های خلط‌دار و آبریزش بینی است و اکثر بیماران از مرحله یک وارد مرحله دو ریوی می‌شوند که عوارض ماندگارتری نسبت به کرونای نوع اول دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: این بیماری با کرونای قبلی بسیار متفاوت است؛ هرچند  سازمان بهداشت جهانی (who) و دیگر سازمان‌ها اعلام کردند که هیچکدام از داروهای ضد ویروسی به لحاظ تاثیر روی این بیماری هنوز ثابت نشده است.

ناظر بیان کرد: با وجود داروهای ضد ویروسی موجود توانسته‌ایم تا حدی بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی افزود: شدت ویروس کرونای انگلیسی نسبت به نوع قبلی بسیار زیاد است و چنانچه داروهای ضد ویروسی را در دسترس نداشتیم قطعا کشندگی بسیار بالاتر بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم به لحاظ مبتلا شدن به نوع یک ایمن هستند و با وجود تجویز داروهای جدید مرگ و میر کاهش یافته است و چنانچه این عوامل نبود قطعا شاهد مرگ و میر بیش از این بودیم.

ناظر گفت: درکرونای قبلی کودکانی که بیماری زمینه‌ای داشتند فوت کردند ولی خوشبختانه تاکنون در لرستان موردی از فوت کودکان بر اثر کرونا ویروس گزارش نشده است.

error: Content is protected !!