کرونای ۹۰ درصد بیماران مازندران ، انگلیسی است

دکتر سیدعباس موسوی روز چهارشنبه در پی تغییر رنگ بندی کرونایی ۱۸ شهرستان مازندران به وضعیت قرمز ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد که طی روزهای آینده ۱۰۰ درصد بیماران کرونایی استان را مبتلایان به کرونای انگلیسی تشکیل خواهند داد.

وی همه گیری ویروس جهش یافته را معضلی بزرگ برای مدیریت بیماران و بیمارستان ها اعلام کرد و گفت : متاسفانه نیمی از ظرفیت تخت های بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران پر شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از افزایش افراد مبتلا و ناقل بدون علائم در استان خبر داد و افزود: با توجه به این وضعیت ، در صورت اجرایی نشدن سفت و سخت محدودیت ها به خصوص در مراکز پرتردد جمعیتی و جا به جایی های بین شهری ، باید منتظر افزلیش تعداد مبتلایان بیشتر از سه موج قبلی در استان بود ، زیرا موج جدید به طور کامل ناشی از ویروس جهش یافته بوده و به سرعت در حال انتقال است.

وی  وضعیت مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران را از نظر افزایش تعداد مراجعین سرپایی و بدحال نگران کننده توصیف کرد و ادامه داد : باید مردم را به خانه نشینی و قرنطینه خانگی تشویق کرد ، چون در غیر این صورت نمی توان کنترل مناسبی در روند همه گیری داشت.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد : وضعیت خطرناک استان را تنها در رسیدن به رنگ بندی قرمز نباید دید و واقعیت این است که مازندران با موجی خطرناک و بسیار گسترده مواجه است که مدیریت و مهار آن نیاز به همکاری همه جانبه مردم و دستگاه ها و نهادها دارد.

وی تعطیلی تمامی مراکز تجمع جمعیتی از جمله تالارهای پذیرایی و صنوف مختلف به استثنای سطح یک را ضروری برشمرد و تاکید کرد : تنها راه عبور از این وضعیت اجرای دقیق و سختگیرانه محدودیت ها است ، زیرا باید اولویت در هر تصمیم گیری سلامت مردم باشد .

دکتر موسوی همچنین نسبت به افزایش میزان مرگ و میر ناشی از افزایش تعداد مبتلایان هشدار داد و گفت : باید مردم تاجایی که امکان دارد از منازل خود بیرون نیایند و یا حداقل در مراکز شلوغ حاضر نشوند.

وی با قدردانی از همراهی رسانه ها و مسئولان استان در مدیریت موفق بیماری در موج های قبلی ، افزود :  این بار همگی باید با حساسیت بیش از پیش،  مردم را از وضعیت موجود و همچنین روزهای سخت پیش رو آگاه و هوشیار سازیم.

براساس تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت ۱۸ شهرستان مازندران از امروز چهارشنبه قرمز شد در حالی که تا دیروز تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت قرمز بودند.

هم اکنون تنها چهار شهرستان کوچک عباس آباد ، کلاردشت ، سیمرغ  و میاندرود دارای وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در همین حال بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که عصر دیروز سه شنبه منتشر شد ، آمار بستری بیماران کرونایی در استان هم به یکهزار و ۴۷ نفر رسید.

error: Content is protected !!