کرونا باعث جهش بیوتکنولوژی در کشور ما شد

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز در «افتتاحیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱» که در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است، گفت: کرونا باعث توسعه تکنولوژی در دنیا و رشد فناوری‌ها بخصوص حوزه بیوتکنولوژی شد که اکنون در این حوزه سرآمد هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا به شمار می‌رود، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که شیوع کرونا باعث جهش در بیوتکنولوژی کشور ما شد که اثرات آن را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، واکسن و داروهایی در ابتدای شیوع کرونا به خوبی مشاهده کردیم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: این پیشرفت‌ها همه مدیون کرونا است. در ابتدای شروع کارمان در حوزه فناوری نگاه تمسخرآمیزی به حوزه‌های فناوری بود اما اکنون به یک اولویت در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون دولت آمریکا اولویت اول خود را فناوری قرار داده است، گفت: اولویت اول هر دولتی که بعد از این روی کار بیاید نیز فناوری است.

به گفته ستاری، فناوری باعث اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و توسعه کشور می‌شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: ما نمونه‌ای از توسعه فناوری را در پارک پردیس می‌بینیم زیرا در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه پارک پردیس نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها روی نیروهای انسانی است، گفت: انتظار ما این است که اتفاقات خوبی در پارک نیز رخ دهد.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات پیش پا افتاده شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در مکان‌هایی همچون پارک پردیس تسهیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توانیم شرکتی که مشکل جواز ساخت دارد را پیدا کنیم، چنین اتفاقاتی بی‌معنا خواهد بود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه توسعه آینده پارک پردیس، توسعه‌ای دانش‌محور است، گفت: در این پارک دودکشی وجود ندارد، ازاین‌رو نشان می‌دهد که اقتصاد دانش‌بنیان در حال محقق شدن است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون توسعه به گونه دیگری نسبت به گذشته تعریف می‌شود، اظهار داشت: این توسعه تحولات جدی را به دنبال می‌آورد.

ستاری در خصوص توسعه جهشی پارک فناوری پردیس گفت: قرار است فضای پارک پردیس از متراژ ۵۰۰ هکتار هم عبور کند و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بیشتری در آن مستقر شوند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: این شرکت‌ها به شدت در تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) تأثیر دارند و از سوی دیگر می‌توانند اتفاقات خوبی را برای پارک فناوری پردیس رقم بزنند.

وی در خصوص نمایشگاه اینوتکس گفت: امیدواریم اینوتکس و برنامه‌های جانبی این نمایشگاه تأثیرگذار در اقتصاد کشور باشد که ما را حساب بیاورند؛ همین که ما را به حساب بیاورند، مهم است.

ستاری گفت: وقتی فروش کل شرکت‌ها برابر با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، نشان می‌دهد که ما یک پای اقتصاد کشور هستیم و هر کسی وارد این اکوسیستم می‌شود باید به ما احترام بگذارد.

error: Content is protected !!