کرونا تاریخ انقضا ندارد/لزوم توجه به الگوهای بومی برای مهار ویروس

به گزارش خبرنگار مهر حمید سوری شامگاه شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه کاشان کارنامه موفقی در مدیریت اپیدمی کرونا داشته است، اظهار داشت: این موفقیت حاصل دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی سطح شهرستان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مدیریت این بیماری بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ما از تنوع زیادی برخوردار است، ابراز داشت: اپیدمی کرونا با رفتار و شیوه زندگی ما انسان‌ها مرتبط است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با بیان اینکه الگوهای مدیریتی در اپیدمی وابسته به تصمیمات بومی و محلی است، تصریح کرد: برای همه نقاط کشور نمی‌توان نسخه واحد پیچید و از این رو لازم است تصمیمات بر مبنای ظرفیت‌های محلی برنامه ریزی شود.

لزوم مدیریت بومی برای مهار کرونا

وی با اشاره به اینکه در مدیریت منطقه‌ای و بومی کرونا بسیاری از ظرفیت‌های موجود در هر منطقه شناسایی شد، خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر داشت وقتی یک اپیدمی طولانی شود مردم خسته می‌شوند و این یک موضوع تهدیدکننده برای بقیه فعالیت‌های جامعه است.

سوری با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس کشور مشکلات زیادی داشت ولی جنگ و پیروزی در آن اولویت اصلی مردم و نظام بود و بر این مبنا همه مشارکت کردند و مسئولیت پذیرفتند.

باید با اتحاد کرونا را شکست دهیم

وی با بیان اینکه حال هم همه باید با اتحاد این ویروس را شکست دهیم، افزود: این اپیدمی بسیار تهدیدکننده و حتی خطرناک‌تر از جنگ است چراکه در جنگ شما طرف را می‌بینید ولی ویروس نه قابل مشاهده است و نه رفتار مشخصی دارد.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد کاشان یک منطقه موفق در کنترل اپیدمی بوده است، تاکید کرد: کاشان یک الگوی منطقه‌ای موفق برای مدیریت اپیدمی کرونا است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای موجود باید از بضاعت همدیگر برای شکست ویروس کرونا استفاده کنند، ادامه داد: کرونا تاریخ انقضا ندارد و کسی نمی‌تواند پایان آن را پیش بینی کند.

سوری با بیان اینکه کاشان در اجرای طرح پایلوت بستری موقت بسیار موفق بود، تاکید کرد: کلینیک‌های سرپایی هم در کاشان بسیار خوب شکل گرفت و نقش مؤثری در کاهش بار مراجعه بیماران به بیمارستان هل ایفا کرد.

error: Content is protected !!