کرونا در آذربایجان غربی رکورد زد/انجام ۲۷۰۰ تست در ۲۴ ساعت گذشته

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش مبتلایان روزانه، زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ تست سرپایی کرونا انجام گرفت که بیشترین میزان در یک ماه اخیر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۷۳۴ مبتلای جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شد که نشان دهنده رکورد جدیدی از این بیماری در استان از آذرماه سال گذشته تاکنون است، ادامه داد: ۵۴ نفر از این مبتلایان در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند.

آقازاده با اشاره به افزایش تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۵۱۲ نفر اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۱ نفر مشکوک و ۲۶۱ نفر نیز مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طبق آخرین آمار، ۱۳۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۸ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲ نفر در خوی بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی‌ها بر اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند، گفت: با ادامه روند عادی انگاری مردم شاهد موج چهارم این بیماری در استان خواهیم بود و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

error: Content is protected !!