کرونا در آلمان؛ نگرانی از شیوع مجدد با ابتلای ۶۵۰ نفر در یک کشتارگاه

در پی مثبت شدن تست کرونای ۶۵۰ نفر از کارکنان یک کشتارگاه در ایالت “نوردراین-وستفالن”‌ آلمان، مقامات این کشور در تلاش برای کنترل شیوع جدید کرونا در این منطقه هستند.

به گزارش ایسنا،‌ کارخانه فرآوری گوشت “Toennies” در شهر “گوترسلو” که واقع در بین دورتموند و هانوفر است، ظهر روز گذشته (چهارشنبه) و پس از اعلام تست کرونای کارکنان خود به طور موقت این کارخانه و کشتارگاه را تعطیل کرد.

مدیر نظارت و کنترل کیفیت و خدمات دامپزشکی این کارخانه با بیان این که کارمندان و رفاه آن‌ها اولویت شرکت است، اعلام کرده این کشتارگاه دارای تعدادی کارگر خارجی است که در هفته‌های اخیر سفر کرده‌اند و احتمالاً ناقل کروناویروس شده‌اند.

با این حال وی اذعان کرد که حفظ فاصله اجتماعی در این کارخانه  آسان نبوده و محیط این کارخانه برای شرایط همه‌گیری ساخته نشده است.

دولت محلی “گوترسلو” امروز (پنج‌شنبه) به منظور مقابله با شیوع کرونا در این شهر؛ همه مراکز مراقبت روزانه و مدارس شهر را تعطیل کرد ولی اعلام قرنطینه سراسری نکرده است.

تیم مدیریت بحران شهر در بیانیه‌ای اعلام کرده که منطقه  “گوترسلو” به طور واضح طی هفت روز از علامت بحرانی ۵۰ مورد ابتلای جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گذشته است.

توافقنامه فدرال بین ایالت‌های آلمان می‌گوید اگر میزان موارد ابتلای جدید در هفت روز از ۵۰ مورد در ۱۰۰ هزار نفر عبور کند، مقامات محلی باید اقدامات لازم را برای مهار شیوع کرونا در نظر بگیرند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته اعلام کرد ممنوعیت برگزاری رویدادهای بزرگ در این کشور حداقل تا پایان اکتبر تمدید خواهد شد. مرکل پس از ملاقات با نخست وزیران ۱۶ ایالت آلمان در برلین خواستار احتیاط به هنگام رفع تدریجی محدودیت‌های اعمال شده در این کشور به منظور مقابله با کرونا شد. وی هم‌چنین بر حفظ قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر کشور تاکید کرد.

آلمان تاکنون ۱۹۰ هزار و ۱۷۹ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید را تایید کرده که از این میان ۸۹۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

error: Content is protected !!