کرونا در اردبیل با مرگ ۸ نفر و بستری ۵۳ بیمار دوباره خودنمایی کرد

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر شاهد تداوم بستری بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان هستیم اظهار کرد: علا رغم هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برپایی مهمانی‌ها همچنان آمار مراجعین به بخش‌های اورژانس و مراکز درمانی بالاست و احتمال افزایش تعداد بیماران در هفته‌های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید سعید فطر احتمال آغاز موج جدید بیماری وجود دارد افزود: هم اکنون شاهد افزایش تردد در مراکز خرید و خیابان‌های اصلی شهر هستیم که این روند موجب انتقال بیماری و شیوع دوباره آن در استان خواهد شد.

حبیب زاده بر عدم برگزاری مهمانی‌های عید سعید فطر و دورهمی‌های خانوادگی تاکید کرد و گفت: کرونا در اردبیل وضعیت شکننده‌ای دارد و با هر تجمع کوچکی احتمال بازگشت به وضعیت قرمز و حاد پیش‌بینی می‌شود لذا از شهروندان در خواست می‌شود از سفر و برگزاری مراسم‌ها خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۴۰۰ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۳ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعته گذشته ۸ نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۷۴ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۷۱ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

این مسئول بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!