کرونا در اردبیل به حالت پایدار رسید/۳ شهر همچنان در وضعیت پرخطر

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تشریح وضعیت کلی بیماری کرونا در استان می‌توانیم صراحتاً بگوییم که وضعیت کنونی این بیماری یک وضعیت کاملاً پایدار با روند کاهشی است که این موضوع برای مردم استان بسیار امیدبخش است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در شبانه‌روز گذشته با افت محسوس آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی شاهد بستری ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بودیم که در این مدت خوشبختانه ۲۷ بیمار نیز با تشخیص کادر پزشکی بیمارستان و کسب بهبودی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش آمار مرگ و میر کرونا نسبت به روز گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۳ شهروند دیگر آمار کل فوتی‌های بیماری کرونا در استان به یک هزار و ۷۹۳ نفر رسید.

حبیب‌زاده به بستری ۳۷ بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد از بیماران به دلیل کاهش اکسیژن خون و وضعیت وخیم ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت کنترل و درمان هستند.

وی تعداد کل بستری‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در استان را ۲۰۱ نفر عنوان و اضافه کرد: امید داریم با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به شیوه‌نامه وزارت بهداشت در روزهای آتی شاهد اوج‌گیری دوباره این بیماری در استان نباشیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون تمامی شهرهای استان به غیر از سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که وضعیت بیماری در سه شهرستان نام‌برده نیز در وضعیت نارنجی و پرخطر هست.

این مسئول همچنین به تعطیلات پیش رو اشاره و تاکید کرد: از تمامی هم‌استانی‌های عزیز عاجزانه تقاضا داریم تا از هر گونه سفر غیرضروری به خارج از استان به جد پرهیز کنند چرا که رفت و آمد بین استان‌ها و سایر شهرها می‌تواند وضعیت این بیماری را در منطقه بار دیگر تشدید کند.

error: Content is protected !!