کرونا در اردبیل روی نوار مرگ/۱۳ نفر قربانی کرونا شدند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از جان باختن ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل روزهای مرگ بار کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۷۶ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۵۲۳ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۶۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۷۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونا در اردبیل به فراموشی سپرده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه فرهنگ زندگی با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در سبک زندگی همه مردم نهادینه شود گفت: با تداوم وضعیت کرونا در اردبیل و احتمال اعمال محدودیت‌ها جدید مجدداً اصناف و بازاریان دچار مشکلات مالی می‌شوند و تنها راهکار برای مقابله با کرونا تا واکسیناسیون سراسری زندگی صحیح و اصولی با کرونا است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

حبیب زاده آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

این مسئول بر ضرورت رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: شرکت در هر دورهمی و مراسم خانوادگی، به معنی شرکت در مهمانی‌های کرونایی است به طوری که بیشتر مبتلایان بستری شده در بیمارستان از مراسم دورهمی راهی بیمارستان شدند که این امر نشان دهنده قدرت شیوع و سرایت بیماری در موج چهارم است.

error: Content is protected !!