کرونا در استان سمنان به شدت روند افزایشی دارد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

وی تاکید کرد: شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا کاهش پیدا کرده و نیاز است تا در این خصوص توجه ها افزایش پیدا کند.

دانایی با اشاره به اینکه در اغلب نقاط کشور روند مشابهی درباره سرایت بیماری کرونا وجود دارد گفت: این روز ها مراسم های جشن بسیاری برگزار می شود، و ضرورت دارد فرمانداران نسبت به این امر توجه خاص داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تهاتر مالیاتی یکی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا بود که امکان خوبی برای تسویه اوراق خزانه نوع یک است و می توان از آن برای تسویه بدهی های دارویی دانشگاه استفاده کرد.

دانایی ادامه داد: در صورت تحقق این مساله و با پرداخت بدهی ها و تسویه اوراق توسط دانشگاه، می توان مقدار زیادتری دارو در حوزه کرونا تهیه و خدمات بیشتری به مردم ارایه کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: تاکنون در حوزه مدیریت و مقابله با کرونا در استان، در بحث دارو با هیچگونه کمبودی مواجه نبودیم.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر  در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان  در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۳۹.۲۲ درصد رسیده که این میزان کمترین حد رعایت از اوایل تیر سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا،  سیما سادات لاری افزود: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور تقریبا از اواسط خرداد ماه تاکنون ادامه داشته و از هفته اول تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون این روند به سرعت کاهشی شده و اکنون به ۳۹.۲۲ درصد رسیده است.

error: Content is protected !!