کرونا در استان سمنان به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه در ۴٨ ساعت گذشته ٩٢ نفر در ۶ شهرستان استان سمنان با نتیجه آزمایش مثبت کرونا بستری شدند، به رسانه ها افزود: اگر همین روند جدی نگرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه یابد شرایط بحرانی را در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم فاصله‌گذاری را رعایت کنند روزهای سختی در انتظار استان سمنان از نظر شیوع کرونا خواهد بود، افزود: به یقین شهروندان استان دوست ندارند سمنان به این مرحله وارد شود، پس همه باید به رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی توجه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: طبق روال گذشته از مردم استان التماس می‌کنیم تا جای ممکن در خانه بمانند و از تردد غیرضروری به ویژه در نقاط پرتردد خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت مردم استان سمنان به میزان قابل قبول رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گذشته بیان کرد: هرچه فاصله‌گذاری و رعایت مسایل بهداشتی بیشتر نادیده گرفته شود، روند شیوع کرونا افزایشی‌تر می‌شود و مردم باید به روزهای رعایت این شیوه‌نامه‌ها بازگردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تاکنون واکسیناسیون گروه های هدف در استان به بیش از ٨٠ هزارنفر رسیده است. 

دانایی گفت: واکسیناسیون با سرعت مناسبی در استان سمنان پیش می‌رود و گروه‌های هدف به ترتیب و منظم در نوبت قرارمی‌گیرند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون طبق روال در استان سمنان درحال انجام است و با دریافت محموله های واکسن، گروه‌های هدف نیز به نوبت واکسینه می‌شوند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز دوشنبه یازدهم مرداد ۱۴۰۰ سمنان چهارمین استان با بیشترین موارد مثبت کرونا در هفته گذشته شناخته شد.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری گفت: درهفته گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی در تعداد بیماران کرونا مثبت بستری و افزایش ۳۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

وی یادآور شد: استان‌های مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بودند و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور به ترتیب در استان‌های البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر گزارش شده است.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!