کرونا در کرمان اوج گرفت/ انتقاد از برخی پروتکل شکنی ها در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کرمان اظهار کرد: شاهد برخی پروتکل شکنی ها در استان طی روزهای اخیر بودیم و این افزایش آمار قابل پیش بینی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر چندین شهرستان در جنوب و شرق استان کرمان دارای وضعیت قرمز هستند و روند آمار مبتلایان افزایشی است.

وی بیان کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی جنوب استان کرمان تقریباً تکمیل شده است.

رشیدی نژاد عنوان کرد: طبق شواهدی که به دستمان رسیده بود، پیش بینی می‌کردیم که این وضعیت هشدار دهنده اتفاق بیفتد به همین علت به تمامی بیمارستان‌ها اطلاع دادیم و دارو و امکانات بیشتر در اختیار آنها قرار دادیم تا در حالت آماده باش قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکنون شاهد افزایش آمار ابتلاء به کرونا در کرمان هستیم به طوری که روزانه ۸۰۰ الی ۹۰۰ بیمار تخت‌های بیمارستانی را اشغال می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۸۶۸ بیمار بستری داریم که بیش از نیمی از آنها مثبت قطعی هستند و ۵۶ نفر تحت درمان با ونتیلاتور هستند که ۹۰ درصد از این افراد دچار مرگ و میر می‌شوند.

وی گفت: آمار مرگ و میر هم طی یک ماه و نیم گذشته در استان کرمان کم نشده است.

رشیدی نژاد با انتقاد از درخواست‌های غیراخلاقی برگزاری مراسمات و تجمعات اظهار کرد: از مسئولان خواهش می‌کنیم که درخواستی مبنی بر اجازه گرفتن برای برگزاری مراسمات، جلسات و تجمعات نداشته باشند که ما مجبور شویم مخالفت کنیم.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها از اصنا ف افزود: بعد از تذکر به واحدهای خاطی، در صورت عدم توجه مجبور به تعطیل کردن آن واحد صنفی می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: قرنطینه خانگی برای افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است سختگیرانه تر اعمال خواهد شد.

error: Content is protected !!