کرونا سه شهرستان خراسان شمالی را قرمز کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که ۱۲ تیرماه اعلام شده بود، صرفا شهرستان های بجنورد و اسفراین در وضعیت قرمز و پرخطر کرونایی قرار داشتند و با افزایش گستره وضعیت  قرمز کرونایی زنگ خطر ورود به موج پنجم این ویروس موسوم به دلتایی نواخته شد.
افزایش تست مثبت 
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی عادی انگاری  و عدم رعایت دستورالعمل های محدودیت های کرونایی در چند هفته اخیر باعث شد تا این روزها تست بیش از ۳۰  تا ۴۰ درصد از افراد مشکوک مثبت اعلام شود و پیش بینی می شود که تداوم رفتارهای عادی انگارانه تست افراد مشکوک بیشتری در ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شود.
طبق این گزارش موارد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس دلتا موسوم به هندی نیز در روزهای گذشته در استان خراسان شمالی شناسایی شد و نمونه های این افراد نیز برای تعیین تکلیف به آزمایشگاههای پایتخت ارسال شد که براساس علایم احتمال ابتلا برخی از این بیماران مشکوک ویروس دلتایی نیز وجود دارد.
در حال حاضر از هشت شهرستان خراسان شمالی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز، یک شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی  قرار دارند و این استان پیش از خروج کامل از موج چهارم  وارد موج جدید این ویروس شد بار دیگر محدودیت های کرونایی شامل سفت و سخت شدن رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از اجتماعات و به احتمال محدودیت فعالیت صنفی و حتی تعطیلی باشگاههای ورزشی و تالارها به این خطه شمالشرق کشور برگشته است.

مرگ ۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می گوید : در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر دیگر از شهروندان این استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در همین مدت نیز ۶۴ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: هم اکنون ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار جدید در این مراکز درمانی بستری شدند.

وی گفت: کاهشی که بعد از پیک پنجم انتظار داشتیم محقق نشد و عوامل متعددی بویژه عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی در این خصوص تاثیرگذار بودند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی از مردم درخواست کرد تا با پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ضمن پرهیز از رفتارهای عادی انگارانه از سفر به استان های جنوبی کشور نیز پرهیز کنند.

استان خراسان شمالی از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و طبق آمارتاکنون حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

تاکنون ۴۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا را براساس گروه سنی دریافت کردند و حدود ۶ هزار نفر در نوبت دوز دوم دریافت واکسن قرار دارد.

error: Content is protected !!