کرونا و تحریم‌ها تامین داروهای بیماران سرطانی را باچالش مواجه کرده است

اصغر وثوق روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه طی اسفند سال ۹۸، هزینه پرداخت شده برای تامین داروهای بیماران سرطانی ۵۵۰ میلیون تومان بود افزود: این رقم در اسفند سال گذشته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که افزایش سه برابری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که درآمد انجمن مهرانه در سال ۹۸، ماهیانه بطور میانگین یک میلیارد تومان بوده و با توجه به سه برابر شدن قیمت داروها درآمدها باید سه میلیارد تومان می شد.

وثوق تصریح کرد: بر این مبنا درآمد مهرانه در سال ۹۹، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که پیش بینی ها نیز نشان می دهد در سال جاری این رقم برای تامین داروهای بیماران به یک میلیارد و ۷۰۰ و یا ۲ میلیارد تومان در ماه برسد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان گفت: اولویت اصلی این انجمن تامین هزینه داروی بیماران است که در صورت عدم تحقق این مهم، مشکلاتی عدیده ای به وجود می آید.

وی اظهار داشت: پیش از بروز این مشکلات، مهرانه در پرداختی ها به روز بود اما اکنون بدهکار شده است و در این میان مشارکت هم استانی ها می تواند یاریگر این بیماران باشد.

وثوق فعالیت این انجمن را در طول ۱۵ ساله فعالیت، پوشش عزتمندانه بیماران تحت پوشش، احداث کلینیک، پیشگیری و الگو شدن در کشور و منطقه را از جمله دستاوردهای این مدت ذکر کرد.

وی اضافه کرد: این انجمن اکنون به برترین خیریه حوزه سرطان ” بزرگسال” سطح کشور تبدیل شده که ۲ نوع خدمت را به بیماران استانی و خارج از استان خدمات ارائه می کند.

این مسوول با بیان اینکه در مدت یاد شده برای ۹ هزار بیمار زنجانی پرونده تشکیل شده است، گفت: در کلینیک رادیوتراپی نیز برای ۲۲ هزار مورد مراجعه خدمت ارائه شده است که ۱۰۰ درصد نیازها و داروهای بیماران مبتلا به سرطان داخل استان نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری مهرانه پس از چهار سال فعالیت مستمر به دلیل شرایط کرونایی متوقف مانده است، اظهار داشت: این حوزه پیش از این در سطح وسیع تر به ویژه تا روستاها انجام می شد که دستاورهای بسیار خوبی را به دنبال داشت.

وثوق برنامه های آینده این انجمن را بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی برای پیشبرد برنامه های خود عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجمن تا ۶ ماه آینده دستگاه Pet-scan” آزمایش تصویری” دستگاه فوق پیشرفته تشخصی، در این مرکز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای خرید این دستگاه و دستگاه جانبی آن  ۱۵ میلیارد تومان با ارز دولتی هزینه شده که ۶ میلیارد تومان آن به دلیل مشکلات مالی از طریق وام بانکی تامین شده است که با تحقق این مهم به تشخیص دقیق کمک  فراوانی می کند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان همچنین از خرید دستگاه سایبرنایف خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستگاه فوق پیشرفته درمانی است که در مدت حداکثر سه ساله مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای تامین نیازهای درمانی بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت ۱۸ هزارو ۹۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، ۱۲ هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین یک هزارو ۸۰۰ مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.

مجموعه انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) از سال ۸۵ تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال ۹۳ آغاز به کار کرده است.

error: Content is protected !!