کرونا ۱۲۰ میلیارد تومان به اماکن گردشگری ایلام خسارت زد

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا قبل از کرونا، روند استقبال گردشگران داخلی و خارجی از استان ایلام بسیار مطلوب بوده ولی با شرع کرونا، ضربات سنگینی بر پیکره گردشگری استان وارد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اماکن گردشگری مثل واحدهای اقامتی و پذیرایی و بوم گردی‌ها تعطیل شدند، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، کرونا ۱۲۰ میلیارد تومان به اماکن گردشگری ایلام خسارت زده است.

شنبه زاده تصریح کرد: در بخش صنایع دستی به عنوان یکی از بخش‌های مهم استان ایلام در اشتغال، نیز خسارت‌های زیادی وارد شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ واحد بوم گردی در استان ایلام فعال است و ۵۰ واحد دیگر در دست ساخت است، استقبال گردشگران طی سال‌های اخیر از واحدهای بوم گردی استان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرنگی استان ایلام عنوان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۹۶۰ نفر گردشگر داخلی و ۷۸ نفر گردشگر خارجی در استان اقامت داشته‌اند.

ارزآوری ۱۱ میلیون دلاری گردشگران خارجی در ایلام

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ارزآوری ۲۰ میلیون دلار از طریق گردشگری برای استان ایلام پیش بینی شده بود، افزود: در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ بیش از سه هزار گردشگر خارجی و در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز ۶ هزار گردشگر خارجی وارد استان ایلام بود.

شنبه زاده بیان کرد: این تعداد گردشگر بیش از ۱۱ میلیون دلار ارزآوری داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرنگی استان ایلام اضافه کرد: قطعاً جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان ایلام به دلیل وجود مرز مهران، توانایی بالایی در جذب گردشگران خارجی به خصوص از کشور عراق را دارند.

وی افزود: بر همین اساس تفاهم نامه‌ای در راستای تبادل گردشگر بین استان ایلام و استان‌های عراقی امضا شده، در همین راستا چند تور عراقی تا قبل از ایام کرونا وارد استان شدند.

شنبه زاده بیان کرد: مزیت بزرگ گردشگری این است که می‌توان باکمترین هزینه شغل ایجاد کرد، با توجه به اینکه گردشگری فرابخشی است، جذب گردشگر و توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

error: Content is protected !!