کشت ۲۷ گونه گیاه دارویی در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۷ گونه گیاه دارویی در شهرستان کرمان کشت می‌شود که علاوه بر اشتغال حدود ۶۲۰ نفر به‌صورت مستقیم، درآمد شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی نیز حاصل می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد مسعودی گفت: در راستای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب، تعیین الگوی کشت مناسب، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، زمینه اشتغال و درآمدزایی بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا یکی از اقدامات جهاد کشاورزی با وجود پتانسیل‌هایی همچون شرایط اقلیمی مناسب و سابقه قدمت کشت گیاهان دارویی، ترویج و توسعه کشت این گیاهان بوده است که خوشبختانه با توجه به درآمدزایی، ایجاد اشتغال و نیاز آبی کم این محصولات در سال‌های اخیر استقبال خوبی از کشت این گیاهان صورت گرفته است به‌طوری‌که سطح زیر کشت این گیاهان از ۳۵۷ هکتار در سال زراعی گذشته به ۴۵۰ هکتار در سال زراعی جاری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اشاره به این مطلب که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این عدد به ۶۵۰ هکتار افزایش یابد، افزود: نظر به استقبال خوب بهره‌برداران از کشت این محصولات، می‌توان ضمن ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و بسته‌بندی این محصولات، زمینه بازاریابی، فروش و حتی صادرات این محصولات را فراهم کرد.

error: Content is protected !!